Grupul de capital privat KKR se apropie de un acord pentru a cumpăra o participație mare în FGS Global, care va evalua compania de comunicații financiare susținută de WPP la aproximativ 1,4 miliarde de dolari, potrivit unor persoane care au cunoștință de acest lucru.
Tranzacția, care ar putea fi anunțată chiar săptămâna viitoare, va marca cea mai recentă investiție mare a grupurilor de buyout în sectorul de nișă al comunicațiilor care se concentrează pe furnizarea de consultanță strategică și de criză pentru corporații și directori.
Se așteaptă ca KKR să achiziționeze mai mult de 30% din FGS de la o combinație de angajați de rang înalt de la FGS, precum și de la compania de publicitate WPP, au declarat oamenii. Se așteaptă ca WPP, care deține în prezent aproximativ 57,4% din companie, să păstreze o participație majoritară în afacere, ceea ce îi va permite să continue să consolideze conturile grupului.
Calendarul oricărei tranzacții ar putea să alunece și o tranzacție definitivă nu a fost încă semnată, au avertizat oamenii. FGS, KKR și WPP au refuzat să comenteze.
FGS a fost formată în ultimii ani prin fuziunea a trei companii de comunicare și lobby controlate de WPP, listate în Marea Britanie.
Aceste grupuri – Finsbury, cu sediul la Londra, Hering Schuppener, cu sediul la Frankfurt, și Glover Park Group, cu sediul la Washington, DC – au convenit să fuzioneze în 2020. Trioul a cumpărat Sard Verbinnen, cu sediul în SUA, un an mai târziu, pentru a-și lua cei mai mari concurenți.
Printre rivalii lui FGS se numără FTI Consulting, listată în SUA, precum și Teneo, companie privată, controlată de compania de capital privat CVC, și Brunswick Group, care a primit, de asemenea, investiții externe.
FGS Global este condusă de președintele său, Roland Rudd, un britanic care a fondat Finsbury în 1994, și de directorul executiv Alexander Geiser, un germano-canadian care s-a alăturat lui Hering Schuppener în 1998. Are peste 1.200 de angajați și aproximativ 200 de parteneri. Conducerea superioară și partenerii dețin aproximativ 40% din acțiunile sale.
În conformitate cu termenii grupării de grupuri, FGS urmărea o ofertă publică inițială până în 2024. Investiția din partea KKR este probabil să amâne acest obiectiv.
La nivel mondial, FGS și-a depășit anul trecut concurenții ca principal concern de relații publice pentru consilierea în materie de fuziuni și achiziții pe baza valorii și volumului tranzacțiilor, potrivit Mergermarket. Printre cei mai mari clienți ai FGS se numără EY, Walgreens, UnitedHealth, Bayer și SoftBank.
KKR a fost un client de lungă durată al FGS, iar conducerea regională a grupului de achiziții, inclusiv co-directorul de capital privat european Philipp Freise, este apropiat de Rudd și Geiser. KKR, listat în SUA, a declarat săptămâna aceasta că a închis cel mai mare fond european al său și a strâns 8 miliarde de dolari, ale cărui venituri se așteaptă să fie folosite pentru tranzacția FGS.
Rivalii FGS au căutat, de asemenea, finanțare externă din vânzarea de participații minoritare. În 2021, Brunswick a vândut o participație minoritară către BDT Capital Partners a bancherului Byron Trott, într-o tranzacție care a evaluat Brunswick la aproximativ 500 milioane de lire sterline.
Industria comunicațiilor financiare a trecut printr-un atac mai recent de consolidare. Teneo, deținută de CVC, a achiziționat rivalul său mai mic din Marea Britanie, Tulchan, pentru mai mult de 65 de milioane de lire sterline la începutul acestui an. Luna trecută, compania americană de afaceri publice APCO Worldwide a achiziționat compania de comunicare financiară Camarco, cu sediul la Londra, într-o tranzacție în valoare de aproximativ 20 de milioane de lire sterline.
WPP a fost activ în tranzacții sub conducerea directorului general Mark Read, în special prin vânzarea unei participații de control în afacerea de cercetare de piață Kantar către grupul de capital privat Bain Capital în 2019, într-o tranzacție care a evaluat compania la aproximativ 4 miliarde de dolari.
Sursa – www.ft.com