Start-up-ul suedez Northvolt este în discuții pentru a obține o finanțare de peste 5 miliarde de dolari pentru a-și urmări obiectivul de a deveni cel mai mare producător de baterii din Europa.
Compania negociază cu o serie de bănci pentru a obține finanțarea datoriei, iar un acord ar putea fi încheiat mai târziu în acest an, potrivit unor persoane care au cunoștință de detalii. Northvolt a refuzat să comenteze.
Northvolt a fost fondată în 2017 și a devenit principalul contestatar european al marilor producători asiatici care domină industria, cum ar fi CATL din China și LG din Coreea de Sud.
Compania suedeză a produs prima baterie din fabrica sa europeană aflată la sud de Cercul Arctic din Suedia la sfârșitul anului 2021. Fabrica este planificată să acopere în cele din urmă un spațiu echivalent cu 70 terenuri de fotbal.
Northvolt este, de asemenea, pe cale să înceapă construcția unei a doua „gigafabrici” împreună cu Volvo Cars în Gothenburg și va decide luna viitoare dacă va construi o a treia fabrică în Germania sau în SUA. O instalație de reciclare la scară largă de lângă prima sa fabrică din Skellefteå, în nordul Suediei, va începe să funcționeze în acest an și, de asemenea, își mărește producția la o fabrică de sisteme de baterii din Polonia.
Grupul, care discută cu băncile despre o listare la bursă începând de anul viitor, la o evaluare de aproximativ 20 de miliarde de dolari, a obținut mai multe finanțări de capitaluri proprii decât orice alt start-up necotat din Europa.
Dar actuala sa strângere de fonduri ar fi un pas înainte semnificativ. În iulie, a obținut o notă convertibilă de 1,1 miliarde de dolari, ceea ce ridică la 8 miliarde de dolari valoarea totală a finanțării prin împrumuturi și capitaluri proprii pe care a obținut-o de la înființarea sa. Executivii spun că discută în mod constant cu investitorii pentru a strânge mai mult pentru proiectele sale viitoare.
Grupul suedez, printre ai cărui acționari cei mai mari se numără Volkswagen, Goldman Sachs, BMW și Baillie Gifford, este una dintre companiile aflate în prima linie a unei bătălii transatlantice pentru subvenții.
Anterior, anunțase că va construi următoarea sa gigafabrică în Germania, dar în ultimele luni a declarat că se gândește dacă să amâne acest lucru și să construiască în schimb în SUA, atras de subvențiile oferite de Legea privind reducerea inflației din această țară. Northvolt le-a spus factorilor de decizie politică de la Bruxelles că subvențiile din SUA au o valoare de cel puțin 8 miliarde de euro pentru fiecare fabrică. La începutul acestei luni, VW a accelerat planurile pentru o uzină în America de Nord înaintea uneia din Europa de Est.
Directorul executiv al Northvolt, Peter Carlsson, a declarat anterior pentru FT că IRA „își mută mult impulsul din Europa în SUA”, nu doar Northvolt, ci și companiile și furnizorii de baterii din Asia luând în considerare mutarea investițiilor.
Succesul Northvolt contrastează cu speranța britanică de fabricare a bateriilor Britishvolt, care s-a prăbușit în administrare în acest an după ce a rămas fără finanțare.
Sursa – www.ft.com