Tesla a vândut 74.402 de vehicule electrice (EV) produse în China în februarie, în creștere cu 31,65% față de anul precedent, au arătat vineri datele Asociației Chinei pentru Autoturisme (CPCA).
Aceasta a crescut cu 12,6% față de ianuarie, când producătorul de mașini electrice din SUA a livrat 66.051 de mașini electrice Model 3 și Model Y fabricate în China.
Rivalul BYD, cu seria Dynasty și Ocean de vehicule electrice și hibrizi, a vândut 191.664 de vehicule luna trecută, au arătat datele CPCA.
Tesla plănuia să-și conducă fabrica din Shanghai la o rată medie de producție săptămânală de 20.000 de unități în februarie și martie, după ce reducerile de preț pe care le-a făcut la începutul lunii ianuarie au stimulat cererea.
Dar cele mai recente date săptămânale au arătat că vânzările sale cu amănuntul din China au fost încă sub ritmul observat în al patrulea trimestru, indicând o scădere a creșterii prețurilor reduse pe cea mai mare piață de peste mări.
Cota de piață a Tesla în sectorul autovehiculelor cu energie nouă din China, care include atât mașini pur electrice, cât și mașini hibride plug-in, a scăzut la 9% în februarie, de la 10% cu un an mai devreme, potrivit datelor de la China Merchants Bank International.
Cota de piață a BYD a crescut la 37% de la 27%.
Pe măsură ce concurența se intensifică, Tesla își propune să-și sporească exporturile și să se extindă pe noi piețe pentru a digera producția de la fabrica sa din Shanghai.
A început să livreze mașini în Thailanda și și-a înființat prima stație Supercharger acolo în februarie.