Traian Băsescu, primul posesor de Duster din România

Preşedintele Traian Băsescu a devenit joi primul proprietar din România al primului Duster SUV produs de Dacia, oficialii de la Mioveni înmânându-i joi (8 aprilie 2010) cheile autovehiculului.

Sosit într-o vizită fulger la Uzina de lângă Piteşti, şeful statului a intrat în posesia modelului Dacia Duster echipat complet, care se vinde pe piaţa din România la un preţ de peste 15.000 euro (inclusiv TVA). Traian Băsescu a ţinut în mod expres să probeze autovehiculul, efectuând un drive test în zona secţiei de montaj a fabricii de la Mioveni.

Grupul Dacia Renault a lansat, oficial, primul SUV al gamei Dacia în cadrul Salonului auto de la Geneva, desfăşurat la începutul lunii martie 2010. Până la ora actuală, numărul comenzilor primite în România depăşeşte cifra de 500, iar termenul de livrare de la momentul comenzii este de până la două luni. În prezent, pe linia de producţie de la Piteşti sunt produse zilnic 100 de unităţi.

Dacia Duster, al şaselea model al gamei producătorului româno-francez de automobile, costă între 10.500 de euro, pentru versiunea 4X2, 1.6 şi 105 CP, şi 15.600 euro pentru varianta Laureate 4X4, 1.5 dCI şi 110 CP. Astfel, cea mai ieftină versiune a gamei este un 4X2, de 105 CP pe benzină şi costă, 10.500 euro cu toate taxele incluse, în timp ce maximul pentru aceeaşi variantă, dar pe motorină şi cu dotări full-options ajunge la 13.800 de euro.

În privinţa modelului Duster 4X4, tariful porneşte de la 12.300 de euro (cu toate taxele incluse) pentru versiunea 1.6 şi 105 CP şi atinge valoarea de 15.600 de euro pentru modelul diesel, de 1.5 dCI şi 110 CP. Duster este cu până la 5.000 de euro mai ieftin decât modelele concurente. Primul SUV din istoria Dacia poate fi achiziţionat şi prin intermediul programului „Rabla”, demarat în acest an pe data de 18 februarie.

Cu o lungime de 431 de centimetri şi o lăţime de 182 de centimetri, Duster are dimensiuni compacte, gabaritul permiţându-i să evolueze atât într-un mediu urban, cât şi în utilizare off-road. Design-ul maşinii este specific modelelor 4X4, iar caracteristicile principale sunt: aripile largi, bando-ul cromat al calandrului, bara de protecţie masivă, garda la sol supra-înălţată şi elementele de protecţie a caroseriei.

În interior, Dacia Duster oferă locuri confortabile pentru cinci adulţi, modelul asigurând ocupanţilor acelaşi nivel de spaţiu interior ca Dacia Logan berlină. Portbagajul poate avea, în funcţie de versiune, o capacitate de până la 475 de litri, iar cu bancheta din spate rabatată asigură un volum de depozitare de până la 1.600 de litri.

Din punct de vedere al siguranţei, modelul Duster beneficiază de sistemul ABS Bosch 8.1, echipat cu un repartitor electronic al forţei de frânare (EBV) şi cu asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU). În versiunea de serie, este echipat cu două airbag-uri frontale şi cu centuri de siguranţă în trei puncte, cu limitator de efort pentru locurile din faţă.

În funcţie de versiune, mai sunt disponibile două airbag-uri laterale pentru locurile din faţă, care asigură o protecţie suplimentară pentru ocupanţi în cazul unui şoc lateral. Protecţia anticoroziune se realizează prin injectare de ceară în cavităţile caroseriei şi portierelor, etanşeizare prin aplicare de mastic, folosirea de ceara complementară pe piesele mecanice ale bazei rulante şi protecţie ranforsată a bazei rulante şi a pasajelor roţilor împotriva proiecţiilor de pietriş.

În timp ce variantele 4X2 sunt prevăzute cu motorizare Euro 4, versiunile 4X4 au Euro 5, ceea ce înseamnă că pentru acestea de urmă taxa de poluare va fi zero.
Consumul mediu este estimat la 5,1 litri/100 kilometri şi poate ajunge la 7,5 la sută pentru motorizările superioare.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata