Trei asocieri de firme au avansat în etapa finală pentru contractul de branding turistic al României
Conform unui comunicat emis de Ministerul Turismului, trei grupuri din cele 13 inițial înscrise în competiție s-au calificat pentru ultima rundă de selecție destinată atribuirii contractului ce vizează crearea brandului turistic al țării. Acestea sunt: asocierea TBWA București – GFK România, asocierea Saffron Brand Consultants – Brandient Consult – Acacia Avenue Limited și asocierea THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion – Taylor Nelson Sofres.
În prima etapă a procesului de selecție, care a fost eliminatorie, s-a realizat o verificare riguroasă a documentelor depuse. De asemenea, s-a evaluat capacitatea financiar-economică a firmelor participante și competența tehnico-profesională a consultanților implicați.
Dintre cei 13 ofertanți inițiali, un participant a fost descalificat din cauza neprezentării tuturor documentelor necesare conform caietului de sarcini. Alți patru candidați nu au reușit să demonstreze îndeplinirea cerințelor stipulate în documentația de atribuire referitoare la existența unui proiect similar (de brand național sau turism național) în portofoliul lor.
Ulterior, echipele implicate au fost evaluate pe baza criteriilor tehnico-profesionale stabilite în caietul de sarcini. Trei dintre cele opt companii analizate au obținut peste 70 de puncte conform datelor prezentate și astfel s-au calificat pentru etapa următoare.
În această fază finală, oferta cu cel mai mic preț va fi declarată câștigătoare.
Comisia responsabilă cu evaluarea din cadrul Ministerului Turismului a beneficiat pe parcursul întregii proceduri legale de rapoarte elaborate de specialiști ai International Advertising Association (IAA), Uniunii Agențiilor Publicitare din România și Asociației Române a Profesioniștilor în Relații Publice.
Pentru realizarea brandului turistic al României, Ministerul Turismului va angaja un pachet complet de servicii care include:
– Elaborarea unor studii menite să stabilească imaginea actuală a țării pe piețele sursă ale turismului,
– Identificarea avantajelor competitive ale României față de alte destinații,
– Determinarea celei mai eficiente poziționări ca destinație turistică,
– Conceptualizarea și design-ul brandului,
– Crearea unor linii directoare pentru implementare și strategia comunicațională.
Bugetul maxim destinat acestui proiect este stabilit la două milioane euro, sumă provenită din fondurile Uniunii Europene prin Programul Operațional Regional – Domeniul Major de Intervenție 5.3: „Promovarea potențialului turistic și dezvoltarea infrastructurii pentru creșterea atractivității României ca destinație turistic”.