Copiii născuți prematur nu au deficiențe specifice în matematică, conform unui studiu recent
O nouă cercetare contestă miturile anterioare
Un studiu realizat de specialiști de la Universitatea Ruhr din Bochum, publicat pe 1 august, sugerează că copiii născuți prematur nu prezintă deficiențe semnificative în domeniul matematicii comparativ cu cei născuți la termen. Această concluzie contrazice cercetările anterioare care indicau o corelație între nașterea prematură și dificultățile în învățarea matematicii.
Metodologia studiului
Cercetătorii au evaluat abilitățile cognitive și academice ale copiilor printr-o serie de teste efectuate pe parcursul mai multor momente cheie din dezvoltarea lor. De asemenea, părinții au fost intervievați pentru a oferi informații suplimentare despre evoluția copiilor lor.
Implicațiile rezultatelor
Deși se știe că unii copii născuți prematur pot avea întârzieri cognitive pe termen lung, acest studiu a demonstrat că nu există dovezi clare care să susțină ideea unei incapacități specifice în matematică. Psihologul Julia Jaekel, unul dintre autorii studiului, a explicat că evaluarea IQ-ului este esențială pentru a determina dacă un copil are sau nu o problemă specifică cu matematica. Astfel, diagnosticul de discalculie ar trebui să fie considerat doar atunci când rezultatele la testele matematice sunt sub o anumită limită concomitent cu scaderea coeficientului de inteligență.
Aceste descoperiri oferite de echipa din Bochum aduc o noua perspectivã asupra educației copiilor nãscuți prematur și sugerează necesitatea unor abordări diferite în sprijinul acestora.