Numeroase branduri de modă au propriile lor hoteluri, așa că poate era doar o chestiune de timp până când o revistă lucioasă dorea să intre în tendințe. Deși Elle nu are chiar același cachet pop-cultural ca Vogue, și-a învins rivalul lansând primul hotel dintr-o revistă importantă.
Elle a fost fondată la Paris în 1945, cu același amestec de actualitate și modă pe care îl prezintă și astăzi.
Acum, Elle și spin-off-uri precum revista de interioare Elle Decoration vin în 78 de ediții în întreaga lume. Proprietarul, Grupul Lagardère, acordă licențe brandului cafenelelor, saloanelor de coafură, ochelarilor și chiar vopselei. Hotelul, care a fost deschis cu puțin timp înainte de Crăciun anul trecut, este o colaborare între Lagardère și compania franceză de ospitalitate Valotel (care are alte nouă hoteluri în țară). Partenerii spun că intenționează să deschidă „câteva zeci” de hoteluri Elle în Europa, China și Asia de Sud-Est și că în prezent selectează o proprietate în Bangkok.
Locaţie Locaţie Locaţie La o plimbare de cinci minute de Arcul de Triumf, la capătul Champs-Élysées, hotelul este într-un loc privilegiat pentru una dintre cele mai faimoase zone comerciale din Paris. Maison Elle în sine este ascunsă pe o stradă laterală ușor lipsită de farmec, care nu țipă tocmai farmec (întreprinderile din apropiere includ o spălătorie și un magazin de haine pentru bărbați foarte înalți). Totuși, în timpul șederii mele a avut avantajul de a fi liniștit, în afară de momentul în care un asemănător Serge Gainsbourg a rătăcit pe stradă cântând „La Vie en Rose” la trompetă.
O „cameră confortabilă” la Maison Elle © Christophe Bielsa O atmosferă familiară pătrunde în zonele comune, cu scaune tapițate. . . © Christophe Bielsa . . . și canapele din catifea creând un decor mai degrabă primitor decât dramatic © Christophe Bielsa
Revistele de modă obișnuiau să se bucure de exclusivitatea lor, dar o atitudine prescriptivă față de ceea ce este cool și-a pierdut actualitatea datorită rețelelor sociale. Și Elle a fost întotdeauna mai identificabilă decât Vogue. Cu toate acestea, sunt încă surprins că Maison Elle nu țintește mai mult de o declarație: decorul designerilor de arhitectură din Paris Laurent & Laurence este primitor, dar aproape de ultimă oră.
Unele dintre zonele comune sugerează o femeie milenar care a încercat să recreeze Soho House acasă cu canapele de catifea, lămpi Tom Dixon de pe eBay și plante strategice Monstera. Arta (de Laurent & Laurence), inclusiv o fotografie alb-negru a unui model, suprapusă cu cuvintele „Take Your Time”, arată un pic ca și cum cineva i-a cerut unui generator de artă AI să „facă o artă inofensivă de fetiță pentru un noul hotel parizian”.
Dar se pare că vibe-ul de relatare este intenționat.
Pascal Donat, CEO Valotel, îmi spune că nu țintește doar un client „branchée” sau fashionist, ci mai degrabă are în minte o femeie de patruzeci de ani care lucrează și are copii, dar în esență își dorește puțin „timpul pentru mine”. Nu pot să-mi dau seama dacă mă simt extraordinar de văzut sau puțin patronat când mă găsesc reflectat aproape exact în acest demografic. Cred că hotelul reușește (în parte datorită personalului prietenos) să fie un loc ușor și primitor unde să se cazeze, dar de obicei aș opta pentru un loc fie mai direcțional și mai modern, fie cu caracter tradițional: o evadare din scena burgheză la mine nu. -casă nervoasă din Londra.
Donat spune că obloanele decorative de pe fațada clădirii nu sunt niciodată închise, dar „sunt acolo pentru că este un mesaj pe care l-am trimis subconștientului tău pentru a spune că este o casă adevărată”. În conformitate cu filozofia „comme à la maison”, o atmosferă familiară pătrunde în zonele comune de la parter. Sunt mese mici pentru lucru sau cafea, cu scaune tapițate pe o parte și un perete de canapele din catifea verde și gri pe cealaltă, sub niște niște vopsite în roz moale.
Dincolo de aceasta este o zonă asemănătoare bucătăriei unde se servește micul dejun, cu un aparat de cafea și sertare cu suc și apă. „Biblioteca” are canapele și măsuțe de cafea în stil de la mijlocul secolului, aranjate cu copii Elle și Elle Decor. Accentele decorative sunt interioare-teritoriu influență – ornamente de coral și telefoane mobile inspirate de Alexander Calder – în timp ce un mic „magazin de concept” vinde produse Elle, inclusiv perne de yoga și topuri în dungi. Aceste topuri, împerecheate cu pantaloni roșii, formează uniforma personalului, ceea ce face ca „créatrice d’expérience” (o persoană de douăzeci și ceva incredibil de optimistă responsabilă să sugereze oaspeților activități asemănătoare Elle) să pară simbolul unei fete franțuzești cool, dar ar face ca arăt de parcă eram pe drum să fac mimă la o petrecere pentru copii.
Designul fiecărui dormitor este inspirat de un element al modei franceze
Există, de asemenea, teme de modă deschise, iar fiecare dintre cele 25 de dormitoare este inspirat de un element al garderobei franceze. Așadar, o cameră are pereți în dungi în zig-zag, în omagiu pentru topul cu dungi marinière, și o oglindă extensibilă gratuită doar pentru a face selfie-uri pe lungime; altele sunt inspirate din flanel sau denim.
Camera mea era Suita Atelier, menită să evoce un studio boem modern și relația dintre artist și muză – deși mi se părea mai degrabă apartamentul unui designer grafic singur, bărbat. Predomină negru, alb și gri, cu un pat pe o platformă înălțată finisată cu tencuială gri cu aspect industrial, o canapea gri, măsuță de cafea din sticlă, baie cu gresie op-art în carouri alb-negru și șemineu cu un foc fals. Perdelele din in natural sugerează aparent o femeie care poartă cămașa iubitului ei. Elementele de bază erau bune: duș decent, pat confortabil, drăguț și liniștit (deși nicio vedere în afară de un perete). Cu toate acestea, practic, am orchestrat propriul meu spectacol de lumini Jean-Michel Jarre în timp ce aprindeam și stingeam luminile de lângă pat, într-o iritare crescândă, în timp ce încercam să rezolv butoanele.
Ce să fac?
Centrul spa de la subsol are o baie de aburi și saună, precum și tratamente cu produse naturale de la marca germană de îngrijire a pielii Dr Hauschka. Mi-a plăcut faptul că tratamentele faciale și masajele sunt concentrate mai mult pe relaxare decât pe utilizarea ingredientelor populare pentru a arăta mai tânăr. Cea mai evidentă distracție din apropiere este cumpărăturile, dar această zonă este mai mult despre mărcile mainstream decât buticuri fermecătoare din Marais. M-am plimbat prin Parcul Monceau și prin nebunile sale ciudate, apoi am făcut o plimbare de 15 minute cu metroul până la Montmartre pentru Sacré-Coeur, cafenele roz și artă stradală.
Imagini din jurul hotelului. . . . . . reamintește oaspeților moștenirea revistei de modă
Dar mâncarea?
Hotelul nu oferă cina, doar micul dejun și ceaiul de după-amiază. Micul dejun este boulangerie – cornuri și produse de patiserie proaspete, cereale, semințe și sucuri „detox”, brânză și fructe, cu ouă și slănină la comandă. Gândește-te duminică dimineață cu gazde grozave. „Evenimentul” alimentar al hotelului este ceaiul de după-amiază, cu ceaiuri din frunze vrac de la specialiști francezi Nunshen: am optat pentru iasomie, dar mi s-a părut afumat și copleșitor. Poate sunt blocat într-o rut Tetley.
Prăjiturile sunt create de patiseria CinqSens a bucătarului Nicolas Paciello, dar după-amiaza în care am ajuns nu fuseseră livrate. Când am pus mâna pe un deget de zmeură fistic, totuși, a fost bine. Creatrice d’expérience a recomandat Chez Gabrielle din apropiere pentru cină. Comanda mea de scoici și ciuperci chanterelle în cremă și Noilly Prat mi-a îndeplinit speranțele de a avea un restaurant clasic de cartier parizian.
Alți oaspeți?
Nici urmă de supermodele care poartă ochelari de soare în interior. În schimb, am văzut un cuplu de mass-media milenial purtând ochelari cu rame clare, în timp ce o femeie de patruzeci de ani, care locuiește la câteva străzi distanță, mi-a spus că uneori vine pentru o vacanță: un alt exemplu de demografie țintă în acțiune.
Prejudiciul? Prețul mediu al unei camere este de 250 €, fără mic dejun, în timp ce media pentru o suită este de 420 €. Am găsit o „Cameră de cabină” în mai la 209 EUR pentru o noapte în timpul săptămânii.
Elevator Pitch Glamour al revistei lucioase și vremea mea de mijloc.
Carola Long a fost oaspete de la Maison Elle, 14 Rue Brey (maisonelle.fr) și Eurostar (eurostar.com), care de obicei oferă 14 servicii zilnice între Londra și Paris, de la aproximativ 118 GBP dus-întors.
Sursa – www.ft.com