BMW raportează o creștere a profitului în ciuda provocărilor pandemice
BMW a anunțat miercuri o creștere de aproape 10% a profitului, stimulată de revenirea cererii pentru automobilele de lux din china. Compania și-a menținut perspectivele financiare, chiar și în contextul unui nou val de infecții cu coronavirus care afectează Europa și Statele Unite.
Rezultate financiare solide în al treilea trimestru
Profitul înainte de impozitare al BMW pentru trimestrul recent s-a ridicat la 2,46 miliarde euro (aproximativ 2,87 miliarde dolari), marcând o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Această performanță pozitivă se aliniază cu rezultatele rivalului Mercedes, având la bază o expansiune cu 8,6% a livrărilor vehiculelor premium.
Marja EBIT auto (câștigurile înainte de dobândă și impozite) s-a îmbunătățit semnificativ la 6,7%,comparativ cu -10,4% în al doilea trimestru și 6,6% anul trecut. Aceasta se întâmplă pe fondul unei creșteri considerabile (50%) a vânzărilor pentru modelele electrice și hibride.
Cererea variabilă pe piețele globale
Livrările BMW au crescut cu 9,8% în acest trimestru datorită unei expansiuni notabile pe piața chineză (+31%).Totuși, compania a raportat o scădere semnificativă (-15,7%) în Statele Unite din cauza impactului pandemic asupra cererii.În ciuda acestor rezultate pozitive pe anumite piețe internaționale,BMW anticipează că livrările totale ale vehiculelor premium vor fi sub nivelurile din anul precedent.
Provocări continue legate de pandemie
Producătorul auto german subliniază că riscurile asociate impactului negativ al pandemiei rămân ridicate. Deși mediul economic părea mai stabil în al treilea trimestru al anului curent, efectele negative ale COVID-19 continuă să influențeze piața.
„dacă pandemia evoluează într-o direcție mai gravă iar economia globală intră într-o recesiune vizibil perceptibil”, avertizează BMW „expunerea la risc ar putea deveni considerabil mai mare”, afectând astfel cererea viitoare pentru produsele sale.