BMW BMWG.DE a declarat miercuri că profitul a crescut cu aproape 10% datorită revenirii cererii chineze pentru mașini de lux și și-a reiterat perspectivele, chiar dacă un val de infecții cu coronavirus continuă să măture Europa și Statele Unite.
La fel ca rivala Mercedes DAIGn.DE, profitul trimestrial al BMW din pretax și-a revenit în al treilea trimestru, crescând cu 9,6% la 2,46 miliarde de euro (2,87 miliarde de dolari), ridicat de o creștere cu 8,6% a livrărilor de mașini de lux.
Marja EBIT auto (câștigurile înainte de dobândă și impozite) a revenit la 6,7%, de la minus 10,4% în al doilea trimestru și 6,6% cu un an mai devreme, în ciuda unei creșteri de 50% a vânzărilor de mașini electrice și hibride cu marjă inferioară în aceeași perioadă .
Vehiculele marca BMW au înregistrat o creștere a livrărilor de 9,8% în trimestrul respectiv, în principal datorită creșterii cu 31% a Chinei, care a contribuit la compensarea unei scăderi a cererii de 15,7% în Statele Unite, unde cererea a fost afectată de pandemie.
BMW a reiterat că se aștepta să obțină o marjă EBIT între 0% și 3% pentru segmentul auto în 2020.
În ciuda unei redresări a cererii pe unele piețe, livrările generale de vehicule de ultimă generație, precum și profitul pretax de grup sunt de așteptat să fie semnificativ mai mici decât anul trecut, a spus BMW.
„Nivelul de risc datorat impactului negativ al pandemiei este evaluat ca fiind ridicat. După o fază mai stabilă a mediului economic în al treilea trimestru, pandemia redobândește în mod clar impulsul ”, a spus producătorul auto.
„Dacă pandemia urmează un curs și mai grav și economia globală se confruntă cu o recesiune perceptibilă, expunerea la risc ar putea fi considerabilă, în special în ceea ce privește cererea”.