Confortul de acasă, necesar pentru o stare de spirit satisfăcătoare

Alimentația sănătoasă și exercițiile fizice oferă corpului și creierului instrumentele necesare pentru a face față stresului, depresiei și anxietății. O viață echilibrată te ajută să ai o stare de spirit bună, să te încarci cu energie pozitivă și să fii mai productiv. Sunt multe elemente care îți pot influența sănătatea psihică și emoțională, unul dintre acestea fiind mediul în care trăiești.

 

În ultimul an, tot mai mulți oameni au petrecut cea mai mare parte a timpului acasă. Locuința a devenit spațiu de lucru, grădiniță, școală, loc de distracții, restaurant, cinematograf și sală de lectură. Drept urmare, confortul de acasă a fost mai important ca niciodată. Și asta pentru că mediul în care petreci timpul poate avea o influență puternică asupra productivității, calității somnului, stării de spirit, precum și asupra stării generale de sănătate.

Aerul din locuință

Oamenii petrec, în medie, 90% din timp în locuințe sau clădiri de birouri. O calitate slabă a aerului poate pune în pericol sănătatea întregii familii, de aceea este indicat să iei măsuri pentru purificarea aerului din locuință. Un dezumidificator menține sub control umiditatea excesivă din camere, iar riscul apariției mucegaiului sau igrasiei este mai mic. Tot pentru a avea un aer lipsit de spori de mucegai este indicat să folosești un ventilator camera. O ventilație corectă în locuință te ajută să ai camere aerisite și să te simți bine în fiecare zi. Stările de oboseală și durerile de cap se numără printre simptomele care pot apărea dacă aerul pe care îl respiri nu este de calitate, din cauza ventilării insuficiente a locuinței.

De asemenea, dormitorul este unul dintre locurile care ar trebui să fie în atenția ta, deoarece orele de somn sunt foarte importante pentru a avea o stare de sănătate bună. De aceea, este recomandat să speli cearșafurile săptămânal, să înlocuiești salteaua o dată la zece ani și pernele la fiecare doi ani, să menții curățenia și să ții animalele de companie la distanță.

Confortul termic este, totodată, important pentru a avea o stare de spirit bună. De-a lungul timpului, au fost realizate numeroase studii pentru a identifica temperatura potrivită dintr-o locuință. Concluzia celor mai mulți specialiști a fost că temperatura ideală este între 20 și 21 de grade Celsius în timpul zilei și între 15 și 17 grade Celsius în timpul nopții. Dacă în casă locuiesc și copii, temperatura ideală pentru ei este între 22 și 24 de grade Celsius în timpul zilei și între 18 și 20 de grade Celsius în timpul nopții. Instalarea unui aparat de aer condiționat, pentru a face față temperaturilor ridicate din timpul verii, și folosirea unor aeroterme, pentru a încălzi camerele în sezonul rece, sunt doar câteva dintre măsurile pe care le poți lua pentru a asigura confortul termic în locuință.

Designul locuinței

Și designul locuinței este important pentru a avea o stare de spirit bună. În primul rând, ordinea este un factor esențial pentru a avea o casă confortabilă. Alegerea unor obiecte de mobilier minimaliste și identificarea celor mai bune soluții de depozitare pentru casă trebuie să reprezinte o prioritate în momentul amenajării locuinței.

Pe de altă parte, lumina este vitală pentru a avea o stare de sănătate bună și pentru a fi productiv și energic în timpul zilei. De preferat este expunerea la lumina naturală, pentru a reuși să îți menții un ritm circadian sănătos. Însă, când acest lucru nu este posibil, instalarea unor surse de iluminat inteligente reprezintă o opțiune utilă.

Plantele verzi ajută la creșterea nivelului de productivitate, iar obiectele de artă înfrumusețează spațiul. Aceste detalii care țin de design sunt esențiale, pentru că felul în care te simți într-o cameră te ajută să fii mai productiv, mai energic și mai binedispus sau, din contră, lipsit de vlagă, ineficient și morocănos.

 

Locuința este spațiul în care ar trebui să te simți în siguranță, confortabil și unde să îți facă plăcere să îți petreci timpul.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata