Publicitate
CONTACT
RSS
Financiarul
  • Ultimele Știri
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Imobiliare
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
    • Ştiinţă
    • IT
Citești Românii se bazează pe cash pentru majoritatea achiziţiilor cotidiene, arată raportul Mastercard
Share
Aa
FinanciarulFinanciarul
  • Ultimele Știri
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Imobiliare
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
    • Ştiinţă
    • IT
Social
Website by PSK

Românii se bazează pe cash pentru majoritatea achiziţiilor cotidiene, arată raportul Mastercard

Autor Financiarul 13 noiembrie 2023 7 minute citire
Share

 

În contextul Indicelui Plăţilor Digitale, dezvoltat de Mastercard, există un potenţial semnificativ de îmbunătăţire a gradului de înţelegere de către utilizatori a plăţilor digitale, nivelul de cunoştinţe al consumatorilor români cu privire la metodele de plată digitale înregistrând 55 de puncte din 100, scrie Agerpres.

În precizările sale, „Datele ne arată că, atunci când o soluţie de plată este considerată sigură, aceasta este cu atât mai utilizată şi percepută ca fiind convenabilă. Dacă plata în numerar, plata cu cardul la POS şi transferul cont-la-cont sunt văzute ca cele mai sigure şi comod de utilizat, în cealaltă extremă se situează metode precum plăţile făcute prin servicii tip Buy Now Pay Later, coduri QR şi cu smartwatch-uri. Mulţi consumatori nu sunt convinşi că soluţiile inovatoare sunt sigure, prin urmare nu se simt confortabil să le utilizeze. Rolul nostru este să ajutăm oamenii să se familiarizeze cu metodele digitale de plată, prin acces la informaţii şi implicarea în iniţiative de educare, inclusiv prin a crea contexte de utilizare a cardului şi a opţiunilor moderne de plată”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România şi Croaţia.

Citeste si:

Strategii eficiente pentru mentenanța sistemelor de încălzire
Valentin Ionescu (ASF): Poliţele de asigurare încheiate de Euroins vor înceta de drept, în 7 decembrie. Recomandăm reînnoirea asigurărilor cât mai repede
Banca Transilvania a decis să se alăture unui proiect-pilot
Richard Teng, noul CEO al Binance: Sunt responsabilități mari

Sub-indicele Cunoştinţe, analizează înţelegerea metodelor de plată digitale, nivelul de familiaritate al consumatorilor cu anumiţi furnizori de soluţii de plată, percepţiile acestora cu privire la confortul şi securitatea oferite de metodele electronice de plată şi nivelul de încredere în soluţii şi furnizori de servicii. Sub-indicele urmăreşte trei componente:

-cunoaşterea generală a metodelor de plată digitale,

-intenţia de a le folosi şi

-cunoştinţele practice despre cum se folosesc plăţile fără numerar.

Iar Componenta Cunoaşterea generală a metodelor de plată digitale, analizează nivelul de informare şi familiaritate al utilizatorilor cu metodele de plată, examinând indicatori precum cunoaşterea diferitelor metode de plată, a furnizorilor specifici şi a măsurilor de securitate aferente plăţilor digitale. Componenta a obţinut 54 de puncte din 100, scor calculat pe baza rezultatelor celor trei indicatori: cunoaşterea metodelor de plată – 65 de puncte, cunoaşterea măsurilor de securitate de bază – 64 de puncte, cunoaşterea mărcilor furnizorilor şi a soluţiilor oferite de aceştia – 34 de puncte.

Din datele sursei citate, toţi indicatorii au înregistrat îmbunătăţiri, ceea ce arată că populaţia din România cunoaşte din ce în ce mai bine soluţiile de plată digitale şi potenţialul acestora. În acelaşi timp, nivelul de familiaritate cu denumirile furnizorilor şi soluţiile oferite de aceştia rămâne scăzut.

Generaţia mai tânără (18-30 ani) şi cu studii superioare este deschisă la soluţii mai noi: 41% folosesc portofele digitale şi 24% au declarat că au plătit deja cu un smartwatch sau cu o soluţie de tip cod QR. Pe de altă parte, respondenţii cu educaţie pre-universitară şi generaţia mai în vârstă (50-69 ani) prezintă un nivel de cunoaştere mai scăzut în ceea ce priveşte metodele de plată inovatoare şi utilizează preponderent soluţiile de plată mai tradiţionale, precum plata cu cardul la POS şi transferul cont-la-cont.

Totodată, consumatorii sunt conştienţi de măsurile de securitate la nivel teoretic, însă le lipsesc cunoştinţele practice. Schimbarea parolelor sau a codurilor PIN este cea mai cunoscută măsură de securitate, urmată de confirmarea prin SMS sau notificarea push prin mobile banking cu privire la transferuri. Deşi respondenţii au fost destul de familiari cu măsurile de securitate tradiţionale, măsurile mai inovatoare precum cititorul de amprente sau recunoaşterea facială nu sunt la fel de preferate pentru utilizare, arată raportul.

În acelaşi timp, respondenţii din mediul urban au obţinut cu 10% mai multe rezultate corecte la întrebările privind diferite aspecte legate de plăţile digitale decât cei din mediul rural, ceea ce poate fi pus pe seama accesului mai uşor la informaţie în mediul urban.

Componenta ce analizează Intenţia consumatorilor de a utiliza metodele de plată digitale a obţinut 57 de puncte din 100. Intenţia consumatorilor de a utiliza plăţile digitale se bazează pe percepţia lor cu privire la comoditatea în utilizarea diferitelor metode de plată, securitatea percepută a acestora şi deschiderea generală către inovare în domeniul plăţilor.

Cu cât o metodă de plată este considerată mai uşor de folosit de către consumatori, cu atât este percepută ca fiind mai sigură. Numerarul este metoda de plată utilizată cel mai frecvent, considerată mai sigură decât celelalte metode disponibile. Al doilea loc în preferinţele românilor este ocupat de plata contactless cu cardul la un terminal POS, iar locul trei revine transferului instant cont-la-cont.

Componenta care evaluează nivelul de Cunoştinţe practice despre cum se folosesc plăţile fără numerar măsoară înţelegerea respondenţilor privind alternativele de plată digitale şi dacă au abilităţile pentru a le folosi în mod eficace. Aceasta a înregistrat 55 de puncte din 100, rezultat ce indică faptul că înţelegerea limitată a aspectelor tehnice ale plăţilor digitale împiedică mulţi români să aprecieze uşurinţa de a folosi aceste metode şi, prin urmare, adoptarea acestora.

Aşadar, Indicele Plăţilor Digitale (Digital Payment Index; DPI) este un instrument de analiză care urmăreşte evoluţia plăţilor digitale la nivel naţional. Indicele a fost realizat anul acesta în patru ţări: Austria, Croaţia, România şi Ungaria, analizând datele înregistrate la nivelul anului 2022. România a obţinut un scor de 56 din 100 de puncte, rezultat calculat pe baza punctajelor individuale ale celor trei sub-indici: 70 pentru Infrastructură, 55 pentru Cunoştinţe şi 44 pentru Utilizare.

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi.

Sursa: www.economica.net

Tag: cash -digital, plati
Distribuie acest articol
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Înapoi Ce companii vor fi lovite de impozitul pe cifra de afaceri?
Înainte Partidul PNL: Nu acceptăm prosteala cu vreo creștere de taxe și impozite

Strategii eficiente pentru mentenanța sistemelor de încălzire

Autor Financiarul 3 decembrie 2023 11 minute citire

Strategii eficiente pentru mentenanța sistemelor de încălzire

Când temperaturile scad și iarna își arată colții, confortul din locuința noastră devine prioritatea numărul…

3 decembrie 2023

Valentin Ionescu (ASF): Poliţele de asigurare încheiate de Euroins vor înceta de drept, în 7 decembrie. Recomandăm reînnoirea asigurărilor cât mai repede

Poliţele de asigurare încheiate de Euroins Asigurare Reasigurare încetează de drept, în data de 7…

30 noiembrie 2023

Banca Transilvania a decis să se alăture unui proiect-pilot

Banca Transilvania se alătură unui proiect-pilot de amploare menit să îmbunătățească experiența clienților prin implicarea…

30 noiembrie 2023

Articole recomandate

Miercuri, se deschide primul târg de Crăciun din București, West Side Christmas Market se autofinanțează integral

Autor Financiarul 27 noiembrie 2023

Tranzacția dintre OTP Bank şi Banca Transilvania a ajuns într-un punct mort

Autor Financiarul 13 noiembrie 2023

BERD va ajuta Macedonia de Nord să îşi închidă termocentralele pe cărbune

Autor Financiarul 17 noiembrie 2023

Comunicate de presa

Incredibila poveste de dragoste dintre Angela Martini si Dragos Savulescu

Autor Continut Sponsorizat 31 octombrie 2023

Grupul MODIVO dezvoltă o rețea de magazine fizice în România

Autor Continut Sponsorizat 9 octombrie 2023

Lefties Lifestyle: Mai mult decât modă, un stil de viață

Autor Continut Sponsorizat 6 octombrie 2023

Fi la curent cu ultimele noutăți financiare. Vă aducem zilnic știri din economice, noutăți interne și externe. Citește zilnic cele mai noi știri 

  • Afaceri
  • Companii
  • Construcţii
  • Imobiliare
  • Asigurări
  • Casă și Grădina
  • Lifestyle
  • Educaţie
  • Sănătate
  • Timp Liber
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Crypto
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Crypto

Website by PSK

  • Home
  • Cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si Conditii
Financiarul.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?