Probabil te întrebi dacă este potrivit să oferi un cadou unui client sau unui coleg și, ce ar trebui să oferi? Există câteva lucruri pe care trebuie la care trebuie să te gândești înainte de a lua decizia, inclusiv politica companiei tale în acest sens. Fie că acesta este un cadou profesional de mulțumire pentru un client sau un cadou de grup pentru șef, este esențial să menții eticheta de afaceri în orice moment.
-
Fii precaut în cadouri profesionale
Fie că dorești să sărbătorești o zi de naștere sau să îți arăți generozitatea în timpul sărbătorilor, oferirea de cadouri conexiunilor de afaceri poate fi foarte sensibilă, deci este imperativ să urmezi o etichetă adecvată. Trebuie să te asiguri că darul este adecvat și să respecți obiceiurile și normele companiei tale. Nu ar trebui să te aștepți niciodată la un cadou în schimb.
În unele țări, cadourile de afaceri sunt inadecvate, indiferent de motiv. În alte țări, există anumite moduri în care un cadou trebuie împachetat. Dacă nu ești sigur de ceea ce este acceptabil, fă câteva cercetări despre cultură pentru a afla. Cele mai bune intenții, dacă nu sunt bine alese, se pot restitui și pot afecta relația în viitor.
Unele dintre cele mai bune momente pentru a oferi cadouri în lumea afacerilor includ următoarele:
- După finalizarea unui proiect
- Pentru a sărbători o promoție
- Căsătoria, ziua de naștere sau nașterea unui copil
- Pentru a sărbători ceva legat de afaceri, cum ar fi achiziționarea unui nou client, un an profitabil sau o promoție
- De sărbători
-
Cum să alegi un cadou adecvat
Cadourile alese pentru un asociat de afaceri sau client ar trebui să fie creative și relevante pentru ocazie. Cu toate acestea, evită orice lucru prea personal care poate fi interpretat greșit ca o mită ori ceva care poate insulta sau jena destinatarul. Nu oferi unui asociat de afaceri îmbrăcăminte intimă, parfum scump sau bijuterii care nu au legătură cu afacerea.
Exemple de cadouri de afaceri adecvate includ:
- Coș de fructe
- Cutie cu bomboane
- Buchet de flori
- Eșarfă sau cravată
- Servietă sau portofel din piele
- Ceas swatch la preț avantajos
- Carte de autorul preferat al destinatarului
- Articol fabricat de compania ta
- Bilete la evenimente și spectacole
-
Cadouri și recepții
Oferirea de cadouri și sărbătorirea la birou se pot face într-o varietate de moduri. Se poate ca tu și colegii tăi să preferați să cumpărați împreună un cadou mai consistent și frumos, mai degrabă decât să ofere fiecare coleg ceva mic. Dacă alegi metoda de colectare, oferă o gamă sugerată și fii sensibil la cei care nu pot da. Cei care doresc să ofere ceva mai personal ar trebui să aibă opțiunea de a da o sumă simbolică grupului și de a-și oferi cadoul într-un cadru mai privat.
Când sărbătoriți, amintiți-vă că sunteți la birou. Fiți conștienți de timp, de un comportament adecvat și de nevoile afacerii. De cele mai multe ori, veți dori ca persoana respectivă să deschidă cadoul în fața echipei.
Recepțiile de orice fel ar trebui să aibă loc în pauze sau în orele de prânz. Participarea nu ar trebui să fie cerută de toată lumea, dar dacă recepția este ținută în incintă, toți membrii echipei ar trebui să fie invitați. Dacă dorești să eviți pe cineva, organizează recepția în altă parte.
-
Cadouri de la manageri la angajați
De regulă managerii vor oferi cadouri doar celor din echipa pe care o conduce. Dacă departamentul este mare, cu mai multe persoane, managerii nu ar trebui să ofere cadouri pentru fiecare persoană. Cu toate acestea, este acceptabil ca un manager să ofere cadouri mici și adecvate oamenilor de decizie din echipă.
-
Cadouri de la angajați la manageri
De cele mai multe ori, nu se așteaptă ca angajații să ofere cadouri managerilor lor. Cu toate acestea, articolele mici și ieftine sunt potrivite, atâta timp cât sunt de bun gust. Rame pentru tablouri, căni de cafea și cărți despre subiecte de interes sunt cadouri ideale pentru șefi.
Un cadou scump nu este niciodată potrivit pentru un angajat individual să-l ofere unui manager. Dacă cineva alege, fără să știe, să ofere ceva care depășește limita normală, cum ar fi un set de bagaje sau o sticlă scumpă de vin, este la latitudinea managerului să refuze cu blândețe și să spună: „Apreciez intenția din spatele unui cadou atât de frumos, dar nu pot accepta nimic atât de scump.„
Evită să oferi orice lucru care îl va pune pe manager într-o poziție proastă sau incomodă. S-ar putea să-l supere, iar asta poate crea stângăcie sau disensiune în viitor.
-
Fii recunoscător pentru cadourile primite
Recunoaște întotdeauna orice cadou pe care îl primești cât mai curând posibil. Scrierea de mână a unui mesaj de mulțumire este întotdeauna mai de dorit decât un e-mail sau un mesaj text. Dacă ești destinatarul unui număr mare de cadouri, nu lua din timpul companiei pentru a scrie mesajele de mulțumire. Fă acest lucru după program. Nu te baza pe memoria ta. Pe măsură ce deschizi fiecare cadou, notează numele celui care ți l-a oferit și o scurtă descriere a articolului.
Mesajul de mulțumire poate fi scurt, dar va include ceva unic în fiecare, cum ar fi „Mulțumesc pentru cana de cafea. Sunt sigur că mă vei vedea folosind-o în fiecare dimineață la birou ”sau„ Apreciez cardul cadou al restaurantului meu preferat. Am auzit că servește cel mai bun platou de pește din oraș. ” Poți livra manual mesajele sau le poți trimite prin poștă.