Ce a însemnat pentru LIBREX eliminarea taxei de transport?

S-a împlinit un an de când LIBREX, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de carte, a eliminat taxa de transport. Mai exact, în prima zi a Stării de Urgență din martie 2020, LIBREX a anunțat că toate comenzile plasate pe site, indiferent de valoarea lor, vor beneficia de livrare gratuită, pentru a aduce puțină bucurie tuturor celor care urmau să petreacă timpul în izolare și nu numai. 

Cu toate că poate părea o măsură nu tocmai potrivită pentru profitul companiei, timpul a demonstrat ca a fost cea mai buna decizie, atat pentru clienți, dar și pentru librarie online LIBREX. Eliminarea taxei de transport a presupus un buget de 1,5 milioane de lei. 

În ceea ce privește volumul vânzărilor, acesta a înregistrat un record. Astfel, dacă în perioada martie 2019 – martie 2020, au fost plasate 33.000 comenzi, în intervalul martie 2020 – martie 2021, s-a înregistrat un număr record de 120.000 comenzi, respectiv o creștere cu 263%. 

Numărul crescut al comenzilor pe toată perioada anului 2020 a influențat pozitiv încasările companiei, astfel încât cifra de afaceri LIBREX a fost de 1 milion de euro, cu 186% mai mare comparativ cu 2019. Analizând datele existente, dacă nu se lua măsura implementării transportului gratuit, se estimează că ar fi fost creștere a nivelului comenzilor și a cifrei de afaceri de doar 40%. 

Un alt beneficiu adus de eliminarea taxei de transport se referă la influențarea obiceiurilor de consum, respectiv plata cu cardul. Numărul celor care au achitat comenzile online, a înregistrat o creștere de 56%, iar procentul celor care nu au ridicat comenzi, s-a diminuat de la 2% la 0,38%. 

În cifre, un an de transport gratuit, se traduce astfel pentru LIBREX: 

  • 120.000 de colete livrate
  • 312.000 cărți livrate
  • 48.000.000 kilometri parcurși (de 1200 ocolul Pământului).

Astfel, deși decizia LIBREX a pornit ca un gest de solidaritate, acela de a sprijini românii și de a le aduce puțină bucurie în timpuri atât de grele, s-a transformat într-o oportunitate de dezvoltare a companiei. Astfel, compania a investit o parte din profit pentru a crește business-ul și pentru a oferi clienților cele mai bune produse și servicii, păstrând în continuare transportul gratuit. Nu puțini ar fi fost cei care s-ar fi aventurat să adopte o asemenea decizie, însă uneori este bine să îți asculți instinctul. În plus, prin această decizie, de eliminare a transportului, LIBREX a dovedit că va pune întotdeauna clienții pe primul loc! 

„Nu cred că există satisfacție mai mare pentru un antreprenor ca atunci când un gest de solidaritate îl ajută și în business. Decizia de a elimina costul transportului a fost adoptată instant după anunțul autorităților, fără să fi făcut calcule sau predicții prealabile, iar faptul că businessul a crescut ulterior ne-a încurajat să o păstrăm până astăzi, la un an distanță.

Suntem singurul jucător din piața de carte, posibil singurul agent economic, care a oferit transport gratuit clienților timp de un an, fără întrerupere, indiferent de valoarea comenzii sau adresa de destinație, și ne mândrim cu asta.”, declară Ionuț Radu, fondator Librex.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner