Reforma semnată între reprezentanții transportatorilor și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Radu Berceanu, va transforma semnificativ sectorul transportului comercial din România, conform declarațiilor președintelui FORT, Augustin Hagiu.
Hagiu a subliniat că una dintre modificările fundamentale aduse legislației actuale este faptul că, în urma revizuirii OG 43 discutate la întâlnirea de joi, toate drumurile naționale europene incluse în rețeaua TEN secundară vor putea fi utilizate cu o greutate totală maximă autorizată de 40 de tone și o greutate pe axa de 11,5 tone.
Transportatorii au obținut și introducerea rovignetei cu valabilitate de trei luni, precum și eliminarea autorizațiilor speciale pentru transporturi, exceptând cazurile bunurilor indivizibile. De asemenea, s-a convenit ca transportatorii de persoane să primească prompt fondurile aferente deconturilor pentru serviciile oferite persoanelor defavorizate.
În plus, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii s-a angajat să demareze discuții cu Ministerul Finanțelor pentru a analiza opțiunile privind compensarea datoriilor acumulate de operatorii din domeniul transportului față de bugetul statului cu sumele pe care aceștia le au de recuperat.
„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a exprimat opoziția față de impunerea unor taxe pentru tranzitarea orașelor sau utilizarea drumurilor județene. De asemenea, s-au angajat să negocieze cu autoritățile locale în vederea eliminării acestor taxe”, a declarat Augustin Hagiu.
O parte dintre solicitările legate de aspectele operaționale vor fi abordate conform propunerilor patronatelor odată cu adoptarea noii legi a transporturilor. Referitor la implicarea firmelor din domeniul transportului în turismul electoral, președintele FORT a menționat că „companiile au realizat diverse servicii legale pentru transporturi”.