Tradiția Armenescă Revitalizată prin Designul Modern
O artistă din Ilieni îmbină meșteșugul cu moda contemporană
În satul Ilieni, situat în apropierea orașului Sfântu Gheorghe, Simo Julia transformă arta țesutului într-o experiență estetică unică. Cu degetele delicate, ea lucrează la o nouă colecție de designer etno, pregătind o expoziție ce va avea loc în toamnă la Muzeul Etnografic din Cluj.
Inspirația din Armenia
Pasiunea pentru stilul vestimentar armenesc a apărut în urmă cu câțiva ani, când Simo Julia a vizitat Erevan alături de soțul ei. A fost impresionată de croielile tradiționale și combinațiile cromatice specifice. Întoarsă acasă, a început să creeze schițe inspirate din modelele observate în muzee și să le transforme în articole vestimentare moderne. Creațiile sale au câștigat popularitate mai ales printre tineri.
O moștenire familială
Interesul pentru modă s-a dezvoltat încă din copilărie, influențată fiind de mătușa sa care avea un atelier de croitorie în Ungaria. „Îmi făcea haine personalizate și am început să experimentez cu stiluri diferite”, povestește Simo Julia despre primele sale încercări creative.
Comoditate și eleganță
Creațiile sale includ caftane asortate cu fuste ample sau cămăși brodate, accentuând confortul și plăcerea purtării acestora. „Fustele mele sunt concepute pentru a aduce energie pozitivă”, explicând astfel alegerea designului larg care promovează o stare de bine.
Stil personalizat pentru fiecare femeie
Simo Julia subliniază importanța găsirii unui stil vestimentar care reflectează personalitatea fiecărei femei: „Este esențial ca fiecare femeie să se simtă bine în pielea ei”. De asemenea, soțul ei, Kalamar Gyorgy, împărătește aceeași viziune asupra eleganței: ”Eleganța este un semn de respect față de sine și față de ceilalți”.
Promovarea tradiției prin inovație
Simo Julia îndeamnă publicul să integreze nu doar caftane ci și alte piese tradiționale secuiești sau inspirate din moda nobilimii maghiare transilvănene în garderoba zilnică. Lucrările sale au fost expuse anterior la Muzeul Național al Țărănești Român din București.
Artista prefera lucrările realizate pe comandament sau serii mici decât prezentarea pe manechine: „Prefer ca piesele mele să fie apreciate direct prin intermediul celor care le poartã”.