Motocicliști din 37 de țări, de pe șase continente, vor concura între 14 și 18 iulie, la Sibiu, la Red Bull Romaniacs, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, au anunțat marți, organizatorii.
Cei mai mulți concurenți vin din Marea Britanie, Germania și Austria.
Red Bull Romaniacs va debuta pe 14 iulie, cu Prologul din centrul Sibiului. La ora 09:00 se va da startul în prima sesiune de calificări, iar cea mai spectaculoasă parte va debuta la ora 17:00, când se va concura în finale.
Andy Fazekas a creat iarăși o serie de obstacole inedite, care le vor da de furcă concurenților și le va permite spectatorilor să vadă peste ce dificultăți vor avea de trecut participanților la raliu, în cele patru zile de off-road. În urma rezultatelor de la Prolog se va stabili ordinea de start pentru prima zi, în munți. Dacă până acum am asistat și la muncă în echipă (se lua în calcul cel mai bun timp dintre cele două rezultate obținute de membrii unei echipe), din acest an fiecare va trebui să muncească pentru el. În 2015 nu mai există clasament pe echipe, ci doar cel individual la toate cele patru clase: Gold, Silver, Bronze, Iron, precizează organizatorii.
După ce se va încheia capitolul Prolog, vor urma cele patru zile de off-road în care concurenții vor avea de parcurs traseele uneia dintre cele mai dure ediții a Red Bull Romaniacs. În total, traseul măsoară 600 de km, iar în special pentru clasa Gold echipa din jurul directorului de traseu, Klaus Sorensen, a muncit un an întreg pentru a găsi și include în traseu porțiuni pe care oamenii obișnuiți nu le-ar parcurge nici măcar la pas. Ca în fiecare an, traseele includ drumuri vechi gândite de romani, capcane ascune, bușteni, poteci înguste folosite de ciobani, treceri prin râuri repezi cu multă piatră, urcări și coborâri extrem de abrupte etc.
Echipa de management a raliului împreună Martin Freinademetz au decis ca în acest an raliul să aibă cartierul general în Sibiu pe întreaga sa durată.
Red Bull Romaniacs este o competiție gândită pentru diferite nivele de pregătire ale sportivilor din enduro extrem și toate cele patru trasee sunt concepute astfel încât fiecare să își depășească propriile limite. Fiecare clasă are proprii săi eroi, însă există una care definește ce este posibil și ce nu, în acest sport. Este vorba despre clasa Gold.
Graham Jarvis (Marea Britanie), supranumit Regele Carpaților după ce a câștigat raliul de patru ori, are propria sa luptă cu mult mai tânărul Jonny Walker (Marea Britanie), câștigătorul din 2014. Wade Young (Africa de Sud) a surprins pe toată lumea în ediția trecută când a urcat pe podium, iar tânărul de 19 ani este determinat să ajungă și anul acesta în primii trei la sosire.
Alfredo Gomez (Spania), marele absent din 2014, a terminat în 2013 al doilea, deși se afla la debut și nu este exclus să îl vedem anul acesta în lupta directă pentru victorie. Andreas Lettenbichler (Germania), Paul Bolton (Marea Britanie) și Chris Birch (Australia) au și ei în vizor podiumul, așa că se anunță o ediție incitantă în ceea ce privește lupta de la clasa Gold.
Concentrat pe rally-raid, Emanuel Gyenes, singurul român care s-ar fi putut înscrie la clasa Gold, a preferat un traseu în care riscul de accidentare să nu fie atât de mare și va concura la clasa Silver. În schimb Rienk Tuinstra, olandezul stabilit în Sibiu, riscă totul și va concura la Gold. Câștigătorul Raliului Dakar, clasa Maraton în 2015, va fi însoțit în lupta de la clasa Silver și de alți concurenți români: Robert Szakacs, Ștefan Popescu, Norbert Jozsa. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES) Foto: promotor.ro