Nivelul serviciilor publice electronice din Romania

Foto: ZiuadeCluj.ro

Cea mai mare problemă pe care o are România la nivelul serviciilor publice electronice este interoperabilitatea, a afirmat, luni, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Sabin Sărmaş, într-o conferinţă de specialitate.

„De la ADR se doreşte să fie o instituţie mult mai agilă, focusată pe ceea ce numeşte transformare digitală, nu digitalizare. Ne propunem să fim o autoritate care să ajute transformarea digitală, atât a mediului privat, cât şi a mediului public. Focusul nostru va fi pe zona publică, pe marile proiecte pentru marii beneficiarii ai celor 36 de evenimente de viaţă. Interoperabilitatea este cea mai mare problemă pe care o are astăzi România la nivelul serviciilor publice electronice pe care le oferă. România, la nivel de digital, este un fel de ţară fără autostrăzi digitale. Îmi pare rău să spun că foarte multe dintre proiectele care sunt în curs de finanţare nu sunt pregătite pentru interoperabilitate”, a declarat Sărmaş.

O altă prioritate a ADR este implementarea proiectului de cloud guvernamental, a spus acesta.

„Pentru noi, proiectul de cloud guvernamental este o prioritate. Confirm faptul că vom lucra împreună cu STS să ducem acest proiect la bun sfârşit. Ideea de cloud guvernamental este una care se implementează la nivelul tuturor statelor europene. O a treia prioritate este reprezentată de identitatea electronică. Aici, e o poveste ceva mai complicată. Altă prioritate este reprezentată de reglementările din domeniul livrărilor de software de către companiile private către sectorul public. Astăzi, pe acest segment este un fel de haiducie. Nu există niciun fel de standard de calitate în ceea ce priveşte livrarea de software”, a spus preşedintele ADR.

Conform Notei de fundamentare care însoţeşte Hotărârea de Guvern privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii pentru Digitalizarea României, entitatea se organizează şi funcţionează că structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza şi asigura implementarea strategiilor şi a politicilor publice în domeniul digitalizării.

Conducerea ADR este asigurată de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat în activitatea de conducere de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat, numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului. De asemenea, pentru bună funcţionare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional, Autoritatea are un secretar general, iar numărul maxim de posturi este 35, exclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului preşedintelui.

Nouă echipa vizează atingerea unor obiective, printre care: digitalizarea sectorului public, dezvoltarea şi asigurarea interoperabilităţii între autorităţile şi instituţiile publice, dezvoltarea sistemelor de autentificare informatică şi interconectarea sistemelor informatice publice, dezvoltarea serviciilor publice electronice, implementarea la nivel naţional de sisteme informatice care furnizează servicii de eGuvernare, operarea de sisteme informatice ce furnizează servicii de eGuvernare, asigurarea securităţii cibernetice pentru sectorul public, implementarea inteligenţei artificiale în sectorul public.

Compania va primi finanţare integral de la bugetul de stat, prin Secretariatul General al Guvernului. Încasările obţinute din tarifele practicate de Autoritate vor fi virate integral la bugetul de stat.

Transformarea digitală a administraţiei publice centrale şi locale, semnătura digitală şi e-Guvernarea sunt câteva dintre subiectele dezbătute, luni, în conferinţa „Digital Transformation Agenda of România”, organizată la Bucureşti.

Sursa: Agerpres
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata