Creșterea mare a rezervărilor early booking, precum și atenția cu care românii își aleg hotelul pe baza experiențelor anterioare sau a mediului online sunt principalele caracteristici ale ediției de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR), apreciază reprezentanții industriei.
Peste 220 de companii din 16 țări se întrec, timp de patru zile la Târgul de Turism al României, ca ofertele lor să atragă atenția vizitatorilor.
‘În această perioadă, cele mai solicitate pachete de servicii turistice sunt pentru petrecerea revelionului în destinații exotice precum Punta Cana, Dubai, Maldive, Mauritius, Thailanda sau în stațiuni de schi din Austria, Bulgaria sau România. Cererea este mare și pentru pachetele turistice pentru Crăciun, atât în România cât și în Europa, dar și pentru vizitarea piețelor de Crăciun. Valoarea medie a unui pachet de servicii turistice pentru petrecerea sărbătorilor în străinătate este de 1.100 euro/persoană, în timp ce pentru sărbătorile petrecute în România aceasta ajunge la 250 euro/persoană’, apreciază Cosmin Marinof, director național de vânzări TUI TravelCenter prin Eurolines.
Turiștii români sunt, datorită experiențelor anterioare, din ce în ce mai atenți cum își aleg hotelul, printre principalele criterii de selecție fiind Wi-Fi gratuit, amplasarea hotelului și tipul de cameră.
‘Atât turiștii români care preferă vacanțele charter în Turcia, Grecia și Spania, cât și cei care aleg vacanțele individuale pe litoralul romanesc, grecesc, bulgaresc sau cel turcesc pot profita de de reducerile early booking și de ofertele speciale oferite și cu ocazia târgului de turism’, spune Cosmin Marinof.
Cei care vin la târg vor beneficia de reduceri de până la 50% la cazare pentru pachetele charter ale verii, rezervări pentru vacanța anului 2016 cu 99 euro avans, discounturi de până la 150 euro/cameră pentru orice pachet în destinații exotice și bonus două nopți la Resortul Green Village în Delta Dunării.
Gradul de internaționalizare a celei de a 34-a ediție a Târgului de Turism al României este de 27%, la târg promovându-și zonele și obiectivele turistice Albania, Austria, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Germania, Grecia, India, Iordania, Israel, Italia, Marea Britanie, Palestina, Polonia, România, Tanzania, Ungaria.
Vizitatorii vor găsi și o roată a norocului care le va ,,da” o extra-reducere pentru un pachet turistic cumpărat, sau bonusuri constând în excursii la mare sau la munte.
Una dintre ofertele tentante este ,,First Minute” de la agenția de turism a familiei de suricate, prin care românii își pot rezerva vacanța din vara lui 2016 cu doar 25 de euro avans (restul urmând a fi achitat cu până la 21 zile înainte de data călătoriei) și cu reduceri de până la 50%. Tot aici, s-a lansat și conceptul VIP Family, programul Călătorii pentru suflet în locuri recunoscute pentru încărcătura lor spirituală, oferte speciale pentru Crăciun și Revelion, pachetele la prețuri accesibile prin programele Winter Sun — vacanțe de iarnă în locuri exotice, sau Ski Plus, pentru iubitorii sporturilor de iarnă.
Un ‘Copac al Dorințelor’, menit să ne redea tuturor speranța ca ni se pot întâmpla și lucruri bune, îi așteaptă pe vizitatori la standul unei agenții de turism care promovează Malta, „o surpriză de suflet” pentru cei care nu pot ajunge, deocamdată, în această țară. Tot ce trebuie să faceți este, după cum spun reprezentanții agenției, să închideți ochii și să va puneți o dorință.
Apoi, să o scrieți pe unul din bilețelele de la stand și să îl prindeți pe ramurile copacului. Trei dintre visurile vizitatorilor vor fi îndeplinite de Malta Travel, de Crăciun. Celelalte, vor ajunge cu primul zbor Air Malta, înainte de Anul Nou, la Ta Pinu, Biserica Miracolelor din Insula Gozo, cel mai căutat loc de pelerinaj din arhipelagul maltez.
La TTR, majoritatea companiilor de transport și agenții de turism prezente organizează tombole cu obiecte utile oricărui călător.
Târgul de Turism al României este organizat și găzduit de Romexpo, bianual, primăvara și toamna, cu sprijinul Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT ), în calitate de partener strategic, al Organizației Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociației Naționale de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC), precum și al Camerelor de Comerț și Industrie din România.
Prețul biletului de intrare este de 10 lei. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)