Trabantul est-german, o „specie pe cale de dispariţie”

Popularul Trabant, marca Germaniei comuniste, este pe cale de dispariţie rapidă, numărul de automobile din această marcă scăzând pe drumurile germane la 35.000, de la aproape un milion imediat după reunificare.

Programul de casare pare să fi convins mulţi proprietari să renunţe la loialitatea lor faţă de marcă, scrie ediţia de vineri, în limba engleză, a publicaţiei germane Der Spiegel. După căderea zidului Berlinului fiecare părea să dorească un Trabant iar cei care îl posedau nu vroiau să-l vândă. Trabantul, cu motorul său fumegând, în doi timpi, a devenit obiectul de cult numărul unu pentru entuziaştii auto înveteraţi şi pentru cei loviţi de ”ostalgie”, o nostalgie bizară după viaţa în Germania comunistă.

Zilele acestea însă, Trabantul se îndreaptă încet către dispariţie, numărul de astfel de automobile înmatriculate în Germania scăzând rapid. O mare parte din acest proces se datorează selecţiei naturale. Automobilele Trabant sunt realizate din duroplast – un amestec de pudră de răşină şi bumbac – şi se descompun literalmente.

Aici se adaugă şi faptul că mulţi au renunţat la loialitatea faţă de marcă anul trecut, atunci când guvernul oferea un bonus de casare în valoare de 2.500 de euro, pentru a convinge omenii să cumpere maşini noi şi a stimula astfel economia amorţită.
La Oficiul Federal pentru Vehicule cu Motor (KBA) mai sunt înregistrate doar 35.000 de Trabanturi, o scădere cu 95 la sută faţă de 1993. Uzina din Zwickau, care producea Trabantul, a scos de pe bandă ultimul vehicul de acest tip în 1991.

În ciuda faptului că sunt tot mai rare, Trabanturile se pot obţine relativ ieftin, suma de 1.000 de euro fiind suficientă, conform preţurilor de pe site-urile de anunţuri. În curând s-ar putea însă ca pe piaţă să apară noi Trabanturi.
Compania auto IndiKar, cu sediul în apropiere de Zwickau, speră să dea o nouă viaţă Trabantului, dezvăluind anul trecut planuri conform cărora ar dori să creeze un automobil cu motor electric, în stilul Trabantului. IndiKar speră ca acesta să intre în circulaţie în 2012 şi să coste circa 25.000 de euro.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata