Un profit net de 1,47 miliarde în primele nouă luni, în creștere cu 63,5% au fost realizate de Banca Transilvania

În prezent, profitul net consolidat al Grupului BT a ajuns la 1,66 miliarde de lei, din care 1,47 miliarde de lei este al băncii, iar aproximativ 195 milioane de lei este al subsidiarelor şi participaţiilor de capital, pentru primele nouă luni ale anului. Cu câștiguri de 1,47 miliarde, Banca Transilvania a înregistrat o urcare de 63,5% a profitului net, față de cele 901,49 milioane, cât a fost profitul net pe primele trei trimestre ale anului precedent.

În creştere au fost şi activele grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 118 miliarde lei la finalul trimestrului trei din acest an, care a crescut cu 9,7% față de începutul anului.

În contextul soldului creditelor acordate de Grupul BT , acesta a crescut cu 2,4 miliarde lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 46,8 miliarde lei. În primele nouă luni, soldul creditelor acordare de Grupul BT a crescut cu aproximativ 4,7 miliarde lei. Banca Transilvania a acordat peste 166.000 credite către populație (din care aproape 11.000 sunt credite imobiliare) și a creditat peste 13.700 companii.

De altfel, şi numărul de clienţi al băncii a crescut cu peste 133.000 de la începutul anului, +4% la persoane fizice şi +3% la persoane juridice. Banca a continuat să fie partener preferat în programele de garanții cu finanțare europeană și în programele guvernamentale IMM Invest, Agro IMM Invest și Prima Casă.

În opinia sa, „Continuăm creșterea finanțărilor și a operațiunilor semnificativ peste media pieței și contribuim la relansarea economiei și a societății, câștigând în același timp cotă de piață. Le mulțumesc colegilor din BT – împreună procesăm un volum covârșitor de operațiuni și numerar și servim zilnic sute de mii de clienți, online și în unități. BT este o bancă românească, banca românilor, un campion local și un exemplu că atunci când ai ambiție, curaj și profesionalism, reușești. Continuăm investițiile – în oameni, unități și tehnologie pentru a oferi clienților noștri cea mai bună experiență și continuăm creșterea business-ului și a finanțărilor”, afirmă Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

Din punct de vedere bancar, creditele Băncii Transilvania au crescut până la 45 miliarde lei. În trimestrul trei, ritmul de creditare a fost în continuare susținut, cu aproape 1.000 de credite retail noi pe zi, banca ajungând la peste 1,1 milioane de clienți creditați (persoane fizice și companii). Comparând cu începutul anului, creditele nete pentru persoanele fizice au crescut cu 10% (ajungând la 25,3 miliarde lei), iar cele pentru persoanele juridice, cu peste 13% (până la 19,7 miliarde lei).

Concret, Divizia Agribusiness și Divizia pentru Medici au înregistrat, în continuare, creșteri mult peste medie. Finanțările de factoring beneficiază de un interes sporit din partea băncii, volumele rulate înregistrând un avans de 17% în primele nouă luni. Peste 1.200 de companii folosesc soluțiile de factoring ale Băncii Transilvania.
Depozitele clienţilor la nivel de grup au ajuns la 99,4 miliarde lei (în creștere cu 9,3% față de începutul anului), din care 67,8 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 31,6 miliarde lei, ale persoanelor juridice.
Numărul de clienţi ai băncii a crescut cu aproape 4% față de la începutul anului, +4% persoane fizice şi +3% persoane juridice. Banca are aproximativ 3,2 milioane de clienţi retail, 360.000 de clienţi IMM&Micro şi peste 11.000 de clienţi corporate activi.

În trimestrul trei din acest an, Banca Transilvania a dat startul transformării sustenabile pe piața cardurilor prin Visa Classic, card realizat din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. De asemenea, a lansat cardul de cumpărături STAR Forte 100% online, în super-aplicația BT Pay: în aproximativ 10 minute clienții pot obține cardul virtual și îl pot utiliza direct la plata cumpărăturilor.

În perioada de referinţă, Banca Transilvania și-a continuat focusul pentru lansarea de produse de finanțare green cu un produs de credit nevoi personale verde. În aceeași direcție, BT Leasing (BTL) a continuat încurajarea trecerii la opțiuni prietenoase cu mediul, iar clienții care au optat pentru mașini electrice sau PHEV benefiază de dobânzi mai bune. Aceste tipuri de mașini au ajuns la peste 25% din finanțările acordate de BTL în primele nouă luni.

Sursa: Wall-street.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata