Guvernul României a adoptat o măsură menită să sprijine puterea de cumpărare a populației: majorarea valorii maxime pentru tichetele de masă. Măsura, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2024, vine în contextul scăderii puterii de cumpărare ca urmare a războiului din Ucraina și a liberalizării prețurilor la energie.
Valoare tichetelor de masă crește de anul viitor
Din informaţiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 69/2023, adoptată în vară și intrată în vigoare pe 1 august 2023, valoarea maximă a tichetului de masă acordat angajaților a fost majorată.
În contextul noilor prevederi, începând cu 1 ianuarie 2024, valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 40 de lei, față de limita anterioară de 35 de lei. Această creștere vine în sprijinul peste trei milioane de angajați români care beneficiază de aceste tichete, acestea fiind distribuite atât în sectorul public, cât și în cel privat.
Astfel, „(1) Începând cu data de 1 august 2023, valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 35 lei.
(2) Începând cu data de 1 ianuarie 2024, valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 40 lei.”
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a fost inițiatorul acestei măsuri, evidențiind necesitatea ajustării valorii tichetelor de masă în contextul schimbărilor economice și sociale.
În plus, „Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, majorarea valorii tichetului de masă în contextul scăderii puterii de cumpărare a populaţiei, ca urmare a războiului din Ucraina și a liberalizării preţurilor la energie”, transmitea ministerul Muncii în vară.
Se estimează că, la noul cuantum de 40 de lei, pentru 20 de zile lucrătoare, tichetele de masă ar putea atinge suma de 800 de lei lunar pentru fiecare beneficiar.
Se va aplica însă CASS de 10% pentru tichetele de masă
Totuși, o altă schimbare importantă va intra în vigoare începând cu ianuarie 2024: tichetele de masă și de vacanță vor fi supuse unei contribuții la asigurările sociale de sănătate (CASS) de 10%, în plus față de cota actuală de impozitare de 10%.
Astfel, în ciuda majorării valorii tichetelor de masă, această schimbare fiscală aduce o povară suplimentară atât pentru angajatori, cât și pentru angajați, putând afecta atractivitatea acestor beneficii.
De altfel, antreprenorii din România atrăgeau atenția că aplicarea CASS de 10% va avea un impact negativ asupra tuturor jucătorilor din economie. CONAF spuneau că măsura va duce la scăderea puterii de cumpărare și a venitului net total.
De asemenea, din cauza presiunii inflaționiste, bugetele companiilor nu vor mai permite o alocare suplimentară pentru cheltuielile cu beneficiile extra-salariale sau pentru creșteri salariale care să compenseze această taxă
Sursa: www.capital.ro
Pentru a fi la curent cu toate știrile, urmărește Financiarul.ro și pe Google News
Parteneri
Articole recomandate din rețeaua noastră
GetPonyCând vor putea motocicliștii folosi benzile de autobuz și cum vor înainta pe lângă coloanele oprite
BravonetCalea Victoriei se închide temporar pentru evenimente în 9-11 octombrie. Pe unde poți traversa cu mașina
LylaCe înseamnă un tată implicat în viața copilului, de la schimbatul scutecelor la deciziile de creștere
Revista IoanaDeficitul de B12 persistă în ciuda suplimentării? Ce rol au tratamentele și problemele de absorbție
News24Cum permite optogenetica selectarea neuronilor cu lumină și ce promitea pentru Parkinson în 2017
Dolce SportDinamo a câștigat cu 2-0 la Sepsi și a oprit seria de 12 meciuri fără victorie în duelurile directe

