Serviciile SEO (Search Engine Optimization) desemnează un set de practici și strategii pentru a îmbunătăți vizibilitatea și poziția unui site web în rezultatele motoarelor de căutare, precum Google.
În genere, această tehnică de e-marketing – întrucât vorbim de o tehnică de promovare a business-urilor digitalizate în mediul online, fie site-uri de comerț electronic, fie site-uri de prezentare – are drept referință de bază motorul de căutare Google fiindcă acesta este cel mai popular și utilizat astfel de instrument virtual la scară largă.
Privind paleta de acțiuni diverse și conexe ale procesului de optimizare pentru motoarele de căutare, iată din ce este compusă, în linii mari, activitatea unei agenții de top care oferă servicii SEO – iAgency:
- Consultanță de business, analiza site-ului și research SEO (research privind competiția, cuvintele cheie și expresiile de căutare relevante, audit);
- Optimizare tehnică (site-ul trebuie să devină cât mai Google friendly din toate punctele de vedere, inclusiv în ceea ce privește partea „nevăzută cu ochiul liber”);
- Servicii de copywriting (creare de conținut optimizat, on-page și off-page deopotrivă);
- Link-building (crearea unei rețele de backlink-uri / legături externe valoroase);
- Web design (creare și mentenanță site responsive);
- Campanii Google Ads / PPC, promovare Social Media etc. (servicii adiacente, oferite in-house sau prin recomandări pertinente – colaborare cu terțe părți avizate și de încredere).
Așadar, serviciile SEO pot fi extrem de benefice, în mai multe moduri, pentru business-urile online:
- Creșterea vizibilității online: SEO ajută site-ul beneficiar să fie mai vizibil în rezultatele căutării. Cu cât site-ul tău apare mai sus în rezultatele de căutare, returnate de Google, cu atât mai multe persoane îl vor accesa.
- Trafic de calitate: Prin optimizarea conținutului asociat targetând cuvintele cheie relevante / potrivite, poți atrage trafic de calitate pe site-ul tău. În limbajul specific specialiștilor SEO, acesta este traficul organic, adică cel care prezintă cea mai mare probabilitate de a fi convertit în clienți reali, îndeplinind obiectivele tale de business.
- Credibilitate și încredere: Site-urile care apar pe primele poziții în rezultatele căutării sunt adesea percepute de către utilizatori ca fiind mai credibile și de încredere. Serviciile SEO te pot ajuta să construiești și să menții aceste valori.
- Eficiența costurilor: Optimizarea SEO poate fi mai eficientă din punct de vedere al costurilor decât alte forme de promovare online, cum ar fi reclamele plătite (campanii PPC – Pay Per Click).
- Îmbunătățirea experienței utilizatorilor: SEO nu se referă doar la optimizarea pentru motoarele de căutare, ci și la îmbunătățirea experienței utilizatorilor (UX – User Experience). Un site cu o structură logică, conținut de calitate și o navigare ușoară poate îmbunătăți semnificativ experiența utilizatorilor; respectiv, satisfacția acestora, atrăgându-le astfel simpatia și interesul de a reveni pe site.
- Creșterea vânzărilor: Prin stimularea traficului organic și atragerea utilizatorilor potriviți pe site, SEO poate contribui la creșterea vânzărilor (conversiilor).
- Competitivitate crescută și adaptare la schimbări: Prin implementarea unei strategii de servicii SEO eficiente, poți deveni mai performant în nișa ta de activitate online. Prin monitorizarea și ajustarea constantă a strategiei SEO, te poți adapta la noile schimbări / cerințe, menținându-ți astfel relevanța online.
(!) Este important de menționat că SEO nu reprezintă o soluție rapidă și necesită eforturi continue, pe termen lung – pentru rezultate… pe măsură!