Patru mari provocări pentru mediul de afaceri în 2022

3

În ultimii doi ani, multe business-uri au fost nevoite să facă schimbări destul de mari, adesea cu resurse foarte limitate și puțină planificare. În 2022, este timpul ca oamenii de afaceri să privească dincolo de strategia de supraviețuire și să utilizeze experiențele recente pentru a se pregăti pentru viitor.

De asemenea, este important să luați în considerare și provocările pe care le-ați putea întâlni. Parțial, acestea vor fi diferite în funcție de specificul afacerii însă, pentru a avea o imagine mai clară asupra acestor potențiale obstacole, iată care sunt cele mai importante patru provocări curente pentru mediul de afaceri și cum să le faceți față:

1. Digitalizarea

În 2022, digitalizarea ar trebui să fie unul dintre cele mai importante obiective pentru o firmă. Trendul digitalizării a fost rapid accelerat în ultimii ani, atât în contextul pandemiei COVID-19 cât și datorită accesului facil pe care îl oferă mediul digital la potențiali clienți.

În domenii precum IT, finanțe și media, digitalizarea este deja la un nivel destul de avansat. Însă transformarea digitală nu mai este rezervată doar companiilor de dimensiuni mari sau care activează în anumite industrii. Desigur, digitalizarea este un proces complex, care necesită timp, resurse, și cunoștințe specifice. Fie că este vorba de crearea unui website sau a unei aplicații, este mai simplă și mai eficientă delegarea acestui proces unei firme specializate.

O provocare importantă în digitalizare este găsirea modului optim de a oferi valoare clienților în mediul online. Pentru a supraviețui și evolua în mediul digital, unde potențialii clienți au așteptări din ce în ce mai mari, firmele trebuie să utilizeze informațiile și tehnologia pentru diferite scopuri, printre care se numără:

  • îmbunătățirea și automatizarea proceselor de business;
  • crearea și stabilirea unei prezențe în mediul online;
  • crearea de servicii și produse noi și inovatoare;
  • interacțiunea cu clienții și potențialii clienți;
  • valorificarea diferitelor tipuri de date;
  • ajustarea campaniilor de marketing;
  • crearea de soluții eficiente de software pentru clienți;
  • conectarea angajaților aflați în locații diferite etc.

În mod evident, nu există o rețetă perfectă pentru acest efort, pentru că acesta trebuie adaptat în funcție de nevoile business-ului.

2. Barierele de comunicare

Multe companii se confruntă cu bariere de comunicare între angajați, manageri și lideri. Motivele sunt multiple, de la un stil de conducere ce lasă puțin loc pentru feedback-ul angajaților, la structuri ierarhice prea complexe sau utilizarea unor canale de comunicare nepotrivite, ce îngreunează transmiterea informațiilor.

Odată cu tranziția de la lucrul în spații comune la lucrul remote sau hibrid, ritmul de comunicare s-a schimbat, iar adaptarea la această stare de fapt a constituit o provocare pentru multe companii.

Un business este eficient și se poate dezvolta rapid numai dacă încurajează comunicarea și colaborarea într-un mod bine structurat. Așadar, ce strategii poate utiliza o companie pentru a depăși barierele de comunicare?

Pe lângă adoptarea și promovarea unei politici care să încurajeze comunicarea deschisă între lideri, manageri, și angajați, companiile au nevoie să ofere angajaților acces la diferite instrumente de management al activităților, inclusiv platforme de comunicare virtuală, și să stabilească anumite limite în comunicare (de exemplu, stabilirea de întâlniri virtuale regulate, descurajând contactarea angajaților după o anumită oră).

Un alt mod prin care companiile pot facilita comunicarea cu angajații este utilizarea unui sistem de management al procedurilor operaționale. Beneficiile unui sistem de acest tip sunt multiple, însă unul dintre marile avantaje este asigurarea accesului permanent al angajaților la informații esențiale activității lor.

3. Atragerea candidaților și retenția angajaților

Pandemia COVID-19 a creat instabilitate în mai multe industrii, iar mulți angajați nu caută noi oportunități, preferând să își păstreze locul de muncă curent. În industrii în plină dezvoltare, în schimb, precum domeniul IT, multe companii au fost nevoite să crească salariile pentru a-și păstra angajații.

Cele mai importante competențe în 2022 vor fi cele digitale – mai specific, abilitatea de a lucra remote și de a gestiona afacerile digitale sau cu o componentă digitală puternică. Însă chiar și înainte ca munca remote să devină noua normă, firmele se confruntau cu lipsa candidaților cu competențe specifice, și necesitatea investirii în testarea abilităților angajaților și formarea lor în ariile unde existau lacune.

În plus, mediul de lucru predominant remote face mai dificilă alinierea angajaților la valorile companiei, ceea ce înseamnă că orice companie are nevoie să se asigure că găsește și angajează oamenii potriviți, cu care va putea colabora pe termen lung.

Aceste provocări pot fi depășite cu mai multă ușurință prin implicarea unor recrutori experimentați și utilizarea de software specializat pentru recrutare. Anumite procese, printre care și procesele de onboarding și training pentru noii angajați, pot fi simplificate prin utilizarea de instrumente specifice , astfel încât să vă puteți investi timpul și resursele în îndeplinirea obiectivelor mai complexe.

4. Consumatori mai bine informați

În era digitală, consumatorii se disting printr-un interes crescut față de branduri responsabile din punct de vedere social. Prin urmare, companiile vor trebui să demonstreze că sunt de încredere adoptând tehnologii eficiente energetic și implicându-se în cauze sociale.

Totodată, consumatorii sunt caracterizați de un puternic sentiment anti-reclamă, atât din pricina abundenței de reclame online și offline, cât și deoarece sunt îngrijorați de colectarea datelor personale și utilizarea lor în scopuri publicitare.

Pentru a depăși acest scepticism, companiile vor trebui să ia în considerare îngrijorările clienților privind protecția datelor în dezvoltarea de produse și servicii. De asemenea, va fi necesar și să învețe să comunice într-un mod autentic, folosind tehnici de storytelling care conectează potențialii clienți cu punctele forte ale produselor și serviciilor pe care le oferă.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata