Acțiunile Nike Inc. s-au redresat marți după orele de curs, după ce gigantul de îmbrăcăminte sportivă a raportat rezultate pentru al treilea trimestru care au depășit așteptările.
Producătorul de adidași și îmbrăcăminte sportivă a raportat un venit net în al treilea trimestru de 1,24 miliarde de dolari, sau 79 de cenți pe acțiune, comparativ cu 1,4 miliarde de dolari, sau 87 de cenți pe acțiune, în același trimestru al anului trecut. Veniturile au crescut cu 14%, la 12,39 miliarde de dolari, față de 10,87 miliarde de dolari în trimestrul anterior.
Analiștii intervievați de FactSet se așteptau la un câștig pe acțiune de 56 de cenți, la vânzări de 11,48 miliarde de dolari.
Nike
NKE,
+3.64%
marja brută a scăzut cu 330 puncte de bază la 43,4%. Stocurile s-au situat la 8,9 miliarde de dolari, în creștere cu 16%, pe fondul „costurilor mai mari ale inputurilor de produse și a costurilor ridicate de transport”.
Pentru al patrulea trimestru al Nike, estimările FactSet prevedeau un profit pe acțiune de 81 de cenți, la venituri de 12,55 miliarde de dolari. Pentru întregul an, acei analiști se așteptau la câștiguri de 3,15 dolari pe acțiune, pe vânzări de 50,11 miliarde de dolari.
Acțiunile au crescut cu 3,5% după ore. Acțiunile au sărit, de asemenea, după ultimul raport de profit al Nike, în decembrie, care a depășit, de asemenea, estimările.
Nike a raportat câștigurile după ce a redus prețurile într-un efort de a elimina hainele și alte articole din depozitele sale, în urma sughițurilor lanțului de aprovizionare care au dus la un exces de bunuri în afara sezonului și la creșterea prețurilor pentru produsele de bază. Aceste prețuri mai mari au făcut clienții mai puțin interesați să arunce bani pe o nouă pereche de adidași.
Cu toate acestea, analistul Randal Konik de la Jefferies, într-o notă de cercetare de săptămâna trecută, a sugerat că dificultățile rivalului Adidas AG ar putea deveni câștigurile Nike, deoarece Adidas
ADDYY,
+0.41%
se găsește blocat cu o grămadă de pantofi cu marca Kanye West. Comentariile antisemite ale lui West de anul trecut au dus la încetarea unei colaborări între cei doi.
„Spațiul de încălțăminte sportivă este foarte fragmentat și credem că NKE va continua probabil să beneficieze pe măsură ce Adidas se regrupează”, a spus el într-o notă.
Konik a spus că propriile date ale Jefferies au sugerat că interesul pentru sezon de vacanță în adidași a fost încă puternic, în ciuda inflației. Și a spus că tendințele din China se îmbunătățesc, pe măsură ce economia acestei națiuni se redeschide.
Foot Locker Inc.
FL,
+7.07%
a declarat luni că și-a „revitalizat” relația cu Nike – pentru a se concentra pe schimbul de date și pe cultura adidașilor – după ce Nike a început să se concentreze pe vânzarea produselor online și prin propriile magazine de vânzare cu amănuntul. Și după vânzări mai slabe ale produselor Nike în trecut, directorul executiv al Foot Locker, Mary Dillon, a declarat că noul acord cu Nike va readuce ambele pe creștere în 2024.
Acțiunile Nike au scăzut cu 4,4% în ultimele 12 luni. Prin comparație, indicele S&P 500
SPX,
+1.30%
a scăzut cu 10,4% în această perioadă.
Sursa – www.marketwatch.com