Selecția consorțiului pentru construcția tronsonului de metrou Drumul Taberei – Universitate va avea loc în primăvara anului următor, iar lucrările vor începe, cel mai probabil, în perioada iulie-august 2010. Aceasta a fost declarația ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Radu Berceanu, făcută pe 12 noiembrie 2009, cu ocazia semnării contractului de împrumut cu Banca Europeană de Investiții (BEI).
“Banca Europeană de Investiții ne va oferi un împrumut de 395 milioane euro, reprezentând aproximativ 45% din costul total al proiectului estimat la 883 milioane euro. Dacă Ministerul Finanțelor ne va sprijini prin alocări bugetare pentru cofinanțare, vom putea începe utilizarea fondurilor împrumutate încă din anul următor. În primăvară vom selecta consorțiul care se va ocupa de construcție și sperăm să demarăm lucrările în lunile iulie-august,” a afirmat Berceanu.
Gheorghe Pogea, ministrul Finanțelor Publice, a menționat că prin optimizarea cheltuielilor guvernamentale se vor realiza economii la buget în anul 2010. Aceste sume vor fi redirecționate către infrastructură și proiecte precum extinderea rețelei de metrou din București. “Îi asigur pe bucureșteni că Ministerul Finanțelor va asigura toate resursele necesare pentru implementarea acestui proiect în următorii patru-cinci ani,” a subliniat Pogea.
Împrumutul convenit cu BEI are o durată de cinci ani până la data limită de 31 decembrie 2014 și o perioadă maximă de rambursare ce poate ajunge până la douăzeci și cinci de ani. Proiectul nu include doar lucrările efective ci și achiziția a treizeci și șapte noi trenuri destinate acestei magistrale. Tronsonul Drumul Taberei – Universitate este programat să fie finalizat până la sfârșitul anului 2015; autoritatea responsabilă fiind Ministerul Finanțelor Publice (MFP), iar Metrorex având rol activ în implementarea acestuia.
“Acesta reprezintă al patrulea împrumut acordat BEI pentru dezvoltarea rețelei metro din București; suntem conștienți cât este această investiție esențială pentru cetățenii capitalei care au nevoie urgentă de o rețea extinsă eficientizată”, a declarat Matthias Kollatz-Ahnen, vicepreședinte al Băncii Europene de Investiții.
Proiectul preconizează construirea unei linii duble pe o distanță totală de nouă kilometri ce va include paisprezece stații noi precum și cele treizeci și șapte trenuri moderne destinate dotării magistralei V şi înlocuirii vagoanelor vechi care nu mai corespund standardelor actuale.