CFR Marfă începe disponibilizările

CFR Marfă începe de luni (8 martie 2010) disponibilizarea a circa 4.758 de angajaţi, alte 5.700 de persoane urmând să plece din companiile de cale ferată în martie şi aprilie, potrivit Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

„Începând cu data de 8 martie vor pleca 4.578 de angajaţi, care vor primi plăţi compensatorii. Din cei 6.700 de care se vorbea în total, mulţi au ieşit deja la pensie, iar alţii o vor face în perioada următoare”, a declarat recent Gheorghe Popa, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Hotărârea de Guvern privind disponibilizarea celor 10.300 salariaţi din 14 societăţi din domeniul feroviar a fost publicată vineri în Monitorul Oficial.

Executivul a aprobat lista societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor naţionale cu capital majoritar de stat de domeniul feroviar care vor beneficia de prevederile Ordonanţei 9/2010 privind măsuri pentru diminuarea consecinţelor restructurării şi reorganizării unor societăţi naţionale din CFR.

Potrivit actului normativ, 600 de angajaţi vor fi disponibilizaţi de la CFR SA, 236 de la Electrificare CFR, 23 de salariaţi ai Societăţii de Întreţinere Mecanizată a Căii Ferate, 44 de la Tipografia Filaret SA, 38 de la Informatică Feroviară, 15 de la Societatea Sere şi Pepiniere, 1.100 de la CFR Călători, 111 de la Societatea de Reparaţii Locomotive CFR Braşov, 73 de la Societatea Vânzare Legitimaţii Călătorie Voiaj CFR, 41 de la Societatea Exploatare a Vagoanelor de dormit, cuşetă, restaurant şi bar, 6.700 de la CFR Marfă, 800 de la Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Vagoane CFR IRV SA, 500 de la Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Locomotive şi Utilaje CFR IRLU şi 20 de la CFR Ferry-boat.

În total, circa 10.300 de angajaţi vor părăsi companiile de cale ferată. Până la sfârşitul lunii martie vor pleca circa 1.317 de angajaţi de la CFR Călători, inclusiv angajaţii pensionaţi, iar în aprilie, circa 1.000 de salariaţi de la CFR SA. Suma alocată de la bugetul de stat pentru efectuarea plăţilor compensatorii se ridică la 152 milioane de lei.

Practic, pentru cei care au o vechime în muncă de până la 15 ani, se vor plăti 12-13 salarii compensatorii, pentru cei cu o vechime între 15 şi 25 de ani – 14 salarii, iar cei cu o vechime de peste 25 de ani primesc 15 salarii compensatorii. Este vorba despre salariul mediu al angajatului disponibilizat.

În funcţie de vechimea fiecărui salariat, se va adăuga un venit de completare, însă ajutorul de şomaj plus venitul în completare nu trebuie să depăşească salariul mediu pe economie, de 1.300 de lei. Ordonanţa prevede că în cazul în care angajatul va refuza două oferte de angajare va rămâne doar cu ajutorul de şomaj iar dacă se angajează în mediul privat va primi salariul de completare aferent vechimii în muncă.

Citește și
1 Comentariu
  1. tudor popescu spune

    Ma dezamagiti ! Voi cel mai prestigios ziar !
    Nu va e clar ca CFR – MARFA plateste politizarea posturilor ? Nu va e clar ca CFR-ul in totalitate este o afacere ?? Nu va e clar ca o afacere are prag de rentabilitate ? Nu va e clar ca pragul de rsentabilitate a fost pulverizat de directorii tembeli pusi politic dintre rudele guvernatilor Directorii astia au luat cea mai tembela decizie de redresare economica SCUMPIND TRANSPORTUL PANA AU SCAPAT DE COLIENTI!!! Nu directorii tembeli au trimis transportul de marfa pe tiruri ? Nu tot ei au umplut tara de microbuze?? Ce ministru pricepe acest mecanizm ?
    Nu observati ca toate actiunile economice coordonate de Milica duc economia la dezarticulare ?
    UN GUVERN E GUVERN CA SA PRODUCA BANI SU NU CA SA-I IMPARTA . DE IMPARTIT SUNT DUFICIENTE 10 CLASE PRIMARE.
    Facei pentru Dumnezeu o masa rotunda unde sa va exp[licam noi cum devine situatia!
    In fine … o sa vina valul protestelor care .. fie vorba intre noi .. nu sunt lipsite de sens

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata