China și gătitul acasă ajută prognozele de top Unilever

Unilever a depășit joi previziunile trimestriale de vânzări, ajutată de o recuperare a gătitului la domiciliu în blocajele coronavirusului și de o puternică redresare economică în China și a declarat că va cumpăra până la 3 miliarde de euro (3,6 miliarde de dolari) de acțiuni Mai.

Acțiunile producătorului de săpun Dove și înghețata Ben & Jerry au crescut cu 4% la începutul tranzacțiilor și au fost printre primii câștigători ai indicelui FTSE 100 de referință din Marea Britanie.

Vânzările subiacente au crescut cu 5,7% în cele trei luni până la sfârșitul lunii martie, depășind prognoza medie a analiștilor de 3,9%, potrivit unui consens furnizat de companie.

„Acestea sunt numere încurajatoare”, a declarat Steve Clayton, manager de portofoliu al fondurilor Select UK Shares ale Hargreaves Lansdown. „Unilever își câștigă o mare parte din forță prin diversitatea grupului”.
Unilever s-a declarat încrezător că va oferi o creștere a vânzărilor care stau la baza întregului an în intervalul țintă pe termen mediu de 3-5%, prima jumătate fiind în vârful gamei. Unii analiști se îndoiseră că acesta va atinge acest obiectiv anul acesta.

Piețele emergente au înregistrat o creștere de 9,4% în trimestrul respectiv, condusă de creșteri de două cifre în China și India, după blocarea strictă a anului precedent.

Pitkethly a spus că sunt comparabile mai ușoare decât anul trecut, o reapariție a vânzărilor de înghețată în afara casei pe unele piețe emergente, o revenire a vânzărilor către cafenele și restaurante din locuri precum China și revânzătorul cu amănuntul din SUA de produse de înfrumusețare de ultimă generație și-a sprijinit încrederea pentru restul anului.

El a remarcat, de asemenea, unele modificări ale comportamentului consumatorilor în pandemie, cererea de produse pentru păr, produse de îngrijire a pielii și a dentiției rămânând puternică, dar deodorantele au cereri mai slabe, indicând mai mult timp petrecut acasă.
Unilever a mai spus că se așteaptă la o ușoară creștere a marjei operaționale subiacente în acest an și că face progrese bune în separarea afacerilor sale cu cea mai lentă creștere Elida de frumusețe și ceai, ceea ce ar putea duce la vânzări sau scăderi.

Elida va fi formată din mărci vândute predominant în Europa și America de Nord, inclusiv Q-Tips, Caress, Tigi, Timotei, Impulse și MonSavon, care împreună au generat venituri de aproximativ 600 de milioane de euro în 2020, a spus compania.

Vânzările subiacente din industria alimentară și de băuturi răcoritoare ale grupului, unde mărcile includ maioneză Hellmann și supe Knorr, au crescut cu 9,8% în trimestrul respectiv, ajutată de o cerere puternică pentru consumul casnic în America de Nord și Europa.

Această performanță face ecou pentru Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, care săptămâna trecută a raportat cel mai mare salt în vânzările trimestriale de grup de un deceniu.

Producătorul de activia Danone, însă, a înregistrat scăderea vânzărilor în primul trimestru cu 3,3%.

Unilever a remarcat creșterea devastatoare a infecțiilor cu COVID-19 care străbate în prezent India, o altă piață cheie, dar a declarat că nu a văzut niciun impact semnificativ asupra afacerii sale până acum.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata