Domestos învaţă copiii să lupte împotriva microbilor

Domestos, marcă internaţională a companiei Unilever, împreună cu  Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, a iniţiat proiectul educaţional „Igiena acasă şi la şcoală”.

Prima parte a proiectului se implementează în anul şcolar 2009 – 2010, în aproximativ 100 de şcoli şi 50 de grădiniţe din oraşele Bucureşti, Iaşi şi din judeţul Cluj. În Iaşi, proiectul se derulează în 10 şcoli şi 10 grădiniţe.

Scopul proiectului „Igiena acasă şi la şcoală” este să contribuie la creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi la formarea abilităţilor de menţinere a igienei proprii şi a celorlalţi. Programul este dedicat preşcolarilor şi şcolarilor cu vârsta cuprinsă între 4 şi 10 ani. Pentru fiecare categorie şcolară, programul conţine acţiuni dedicate nivelului de înţelegere şi de informare specific vârstei.

„Sute de copii de la ciclul primar din 10 şcoli ale Iaşului s-au bucurat să participe la concursul iniţiat de  Domestos, «Igiena acasă şi la şcoală», învăţând într-un mod eficient să aibă grijă de igiena personală, să dezvolte relaţii de grup acţionând pentru acelaşi scop – curăţenia în clasă şi acasă. Campania de promovare a igienei personale, adresată elevilor din şcoală şi părinţilor, este atractivă şi stimulativă pentru micuţii claselor I-IV, care, imediat ce au primit kit-urile de campanie, au început să se întreacă în originalitate pentru crearea mesajelor pe care le vor transmite colegilor, prietenilor şi părinţilor, sub forma afişelor, fluturaşilor, steguleţelor.

Învăţătorii coordonatori ai proiectului au fost foarte receptivi la implementare lui la Iaşi, considerând că le vine în sprijinul actului educativ, formându-le elevilor un comportament pro-igienic responsabil“, a declarat Alla Apopei, inspector pentru educaţie formală şi non-formală, în cadrul Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi.

Descrierea programului educaţional

Componenta dedicată copiilor de vârstă preşcolară se desfăşoară în această primă fază într-un număr de 50 de grădiniţe: 30 din Bucureşti, 10 din Iaşi şi 10 din Cluj-Napoca. Domestos şi Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au dezvoltat şi distribuit către toate grădiniţele un caiet de lucru cu rol educaţional pentru copii, intitulat „Învăţ şi cresc, de sănătate mă îngrijesc”.
Caietul oferă preșcolarilor posibilitatea de a învăţa, desenând şi colorând, norme igienice de bază prin rezolvarea sarcinilor de lucru aplicative.

Componenta dedicată copiilor cu vârsta cuprinsă între 6-10 ani din sistemul de învăţământ primar cuprinde un concurs educativ care îşi propune să valorifice cunoştinţele acumulate de elevi în domeniul igienei personale şi colective şi care să creeze cadrul de exersare a abilităţilor igienico-sanitare.

Astfel, în prima etapă, şcolile implicate în proiect vor desfăşura până la finalul anului şcolar o campanie despre igienă ce va include crearea unor materiale inovative, pornind de la posterul afişat în unităţile lor de învăţământ, cu mesajul „100% sănătate, 0% microbi”.

Pentru desfăşurarea concursului, Domestos a trimis tuturor elevilor înscrişi în această campanie kituri de lucru cu instrumente care să îi ajute să dezvolte materiale cât mai reuşite şi pline de inventivitate. Fiecare kit de lucru conţine: un bloc de desen, un pix, un set de carioci colorate şi abţibilduri. Pe parcursul concursului şcolar, copiii vor fi asistaţi de coordonatorii de proiect din fiecare şcoală.

Campaniile desfăşurate de copii au rolul de a a sublinia necesitatea menţinerii igienei atât acasă, cât şi la şcoală, precum şi beneficiile acesteia pentru sănătate şi dezvoltare armonioasă. Mai mult decât atât, pentru copiii din clasele primare, pentru profesori şi părinţi, a fost creată platforma online zeromicrobi.ro, care include informaţii despre concursul în şcoli, precum şi un joc educativ, Germ Killer, menit să faciliteze înţelegerea nevoii pentru un mediu curat, igienizat, ferit în totalitate de microbi.

Site-ul conţine şi o secţiune intitulată „Igienă cu Domestos”, dedicată părinţilor, ca promotori ai regulilor şi practicilor de igienă de acasă, în care aceştia pot găsi sfaturi practice pentru o curăţenie şi o igienă perfectă.
„Atât reacţiile copiilor, cât şi ale cadrelor didactice ne încurajează să sperăm că în anul şcolar 2010 – 2011 vom continua acest proiect şi îl vom implementa la nivel naţional”, spune Diana Stan, SBM HHC, Unilever South Central Europe.

Citește și
1 Comentariu
  1. DA DE GANDIT spune

    se vede de departe ca e „manarie” pentru ca toate unitatile participante la proiect cumpara domestos!rusineeeeeeeeeeeeeeeee!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata