Grupul de articole de lux pentru casă Italian Design Brands, ale cărui canapele pot costa mai mult de 50.000 de euro, este în căutare de achiziții, în așteptarea creșterii cererii de mobilier ultra-scump, în timp ce se pregătește să devină publică luna viitoare.
Compania susținută de capital privat, care deține mărci, inclusiv producătorii de canapele de lux Meridiani și Gervasoni, marca de iluminat Davide Groppi și producătorul de bucătării de înaltă calitate Cubo Design, a declarat săptămâna trecută că intenționează să continue cu listarea planificată la Milano, în ciuda tulburărilor recente de pe piață.
În timp ce intervalul de preț este încă în curs de acord cu investitorii, IDB își propune să scoată la bursă cel puțin 25% din capitalul său social prin vânzarea acțiunilor existente și prin emiterea de noi acțiuni în valoare de 70 de milioane de euro.
După ce a ajuns să aibă 13 mărci de la înființarea sa în 2015, plănuiește, de asemenea, noi adăugiri la portofoliul său în urma listării, a declarat directorul executiv Andrea Sasso.
Cele mai multe dintre mărcile pe care le-a achiziționat până în prezent erau companii italiene de familie de dimensiuni medii care au continuat să fie conduse de foștii proprietari și „nimic nu se va schimba pentru ei după listare”, a adăugat el.
Andrea Sasso, CEO: „Ne apropiem de listare în cea mai bună formă posibilă”
El a susținut că este încă o idee bună să se listeze în ciuda turbulențelor din economia globală. „Dacă ai o poveste de afaceri bună, nu are sens să te lași speriat de piețele financiare”, a spus Sasso. „În urma unei pandemii globale, a unui război și a recentelor crize bancare, nu putem îngheța din cauza temerilor că China ar putea invada Taiwanul”, a adăugat el.
IDB, care a înregistrat venituri de 266 de milioane de euro în 2022 în cadrul brandurilor sale 13, exportă trei sferturi din produsele sale în străinătate. Grupul de opt ani este susținut de firma italiană Private Equity Partners.
Sasso se așteaptă ca piețe precum China, unde grupul a deschis un birou în martie 2020, la apogeul pandemiei Covid, să își revină puternic în acest an după ce măsurile de blocare au fost atenuate. „America de Nord este un alt mare pariu pentru noi”, a adăugat el.
Industria luxului este pregătită să înregistreze o creștere susținută pentru restul deceniului, cererea de bunuri de lux personale, mobilier și experiențe crescând în ciuda turbulențelor economice din SUA și Asia, potrivit unui studiu realizat de Bain și Altagamma, asociația italiană de lux.
Meridiani, care este cel mai mare brand al BID, și-a prezentat noua colecție la târgul anual de design de la Milano săptămâna trecută. Canapelele sale personalizate au prețuri cuprinse între 30.000 de euro și peste 50.000 de euro, potrivit companiei.
Standul Meridiani în cadrul Milan Design Week: Anul trecut, piața mondială a mobilei de lux și a articolelor de uz casnic a înregistrat venituri în valoare de 53 de miliarde de euro
Piața globală de mobilier de lux și articole de uz casnic a avut anul trecut venituri în valoare de 53 de miliarde de euro, în creștere cu 13% față de anul trecut, potrivit studiului Bain-Altagamma, creșterea fiind determinată „de accentul mai mare pe care consumatorii îl pun pe viața de acasă – atât ca adăpost, cât și ca sursă de autodefinire – de la pandemie încoace”.
Cota de piață a Italiei în acest domeniu este de aproximativ 25 %, dar sectorul este fragmentat, împărțit între mii de companii mici și mijlocii.
„Există pășuni nesfârșite de cucerit în spațiul nostru”, a declarat Sasso. „Am înregistrat cel mai bun rezultat al nostru în primul trimestru al acestui an și ne apropiem de listarea la bursă în cea mai bună formă posibilă.”
„Unii antreprenori se preocupă mai mult de companiile lor decât de copiii lor reali”, a adăugat el. „Toate acestea sunt povești de succes și, de când le-am achiziționat mărcile, am evoluat structurile companiilor pentru a le face conforme pentru listare.”
Sursa – www.ft.com