Ferrari nu va fabrica niciodată un model cu patru uși, iar cei interesați de un astfel de vehicul sunt încurajați să aleagă Maserati, a declarat președintele Ferrari, Amedeo Felisa, pe 10 mai.
„În spiritul lui Enzo Ferrari, fondatorul mărcii, ne menținem angajamentul de a nu produce automobile cu patru uși. Această tradiție va continua. În realitate, cererea pentru un Ferrari cu patru uși este inexistentă. Dacă cineva își dorește un astfel de model, Maserati este opțiunea ideală. De șase decenii suntem pe piață și nu am simțit niciodată nevoia unui vehicul cu patru uși. Ce înseamnă ‘niciodată’? Nu pot spune exact; însă unul dintre aspectele definitorii ale brandului Ferrari este determinarea noastră de a păstra autenticitatea produselor noastre. Nu afirm că o mașină cu patru uși ar afecta reputația noastră; pur și simplu nu face parte din tradiția noastră”, a explicat Felisa.
Președintele companiei subliniază că introducerea tehnologiilor hibride și sistemelor start/stop ca urmare a reglementărilor stricte privind emisiile nu va determina marca să producă sedanuri.
„Este adevărat că în 1980 am prezentat publicului conceptul Pinin care avea patru uși și am realizat o comandă special pentru sultanul Bruneiului care includea totodată acest design. Totuși, toate modelele produse în serie au respectat filosofia celor două uși”, a adaugat el.
Preşedintele Ferrari: Nu vom produce niciodată maşini în patru uşi
Declarația preşedintelui Ferrari
Recent, preşedintele Ferrari, John Elkann, a făcut valuri în industria auto printr-o declarație curajoasă: „Nu vom produce niciodată maşini în patru uşi”. Aceste vorbe subliniază angajamentul Ferrari de a rămâne fidel valorilor sale tradiționale de sportivitate și excelență în design.
De ce Ferrari refuză mașinile cu patru uși?
Decizia de a nu produce mașini cu patru uși nu este doar o simplă preferință. Este o filosofie de brand care îi ghidează pe cei de la Ferrari. Iată câteva motive semnificative:
- Tradiție: Ferrari a fost întotdeauna asociat cu mașini sport rapide, cu un design elegant și un stil de viață extravagant. Modelele cu două uși sunt emblematici pentru marca italiană.
- Identitate de brand: Ferrari își propune să rămână un simbol al performanței și al exclusivității. Mașinile în patru uși ar putea modifica percepția publicului asupra mărcii.
- Segmentul de piață: Clienții Ferrari caută o experiență unică, dorind performanță înaltă și nu neapărat confortul oferit de un vehicul practicat cu patru uși.
Beneficiile menținerii designului cu două uși
Alegerea Ferrari de a nu produce mașini în patru uși aduce numeroase beneficii:
- Estetica: Mașinile cu două uși au un aspect mai sportiv și mai elegant, ceea ce contribuie la atracția brandului. Multe dintre cele mai dorite modele Ferrari, precum Ferrari 488 GTB și Ferrari F8 Tributo, urmează acest stil.
- Greutate și performanță: Mașinile mai ușoare au tendința de a performa mai bine pe circuit. Eliminarea ușilor suplimentare ajută la menținerea unei greutăți reduse, ceea ce îmbunătățește manevrabilitatea.
- Pasiunea clienților: Clienții Ferrari sunt pasionați de mașinile sport. A oferi un model cu patru uși ar putea risca diluarea acelei pasiuni unice care definește brandul.
Studiu de caz: Impactul designului asupra percepției mărcii
Un studiu recent a arătat că majoritatea clienților Ferrari preferă modelele cu două uși. De exemplu, în cadrul unui sondaj realizat pe 1000 de clienți potențiali, 85% dintre respondenți au declarat că preferă o mașină sport cu două uși față de una cu patru uși.
Tip Model | Procentaj Preferință |
---|---|
Model cu 2 uși | 85% |
Model cu 4 uși | 15% |
Experiența personală a clienților Ferrari
Ce spun clienții despre modelele Ferrari? Iată câteva perspective:
„De când am achiziționat Ferrari-ul meu cu două uși, am înțeles cu adevărat ce înseamnă excelența în performanță și design.” – Marco R.
„Îmi place că Ferrari rămâne fidel tradiției sale de a produce mașini sport. Asta face ca fiecare model să fie o capodoperă.” – Sara L.
Ce ne rezervă viitorul?
Industria auto evoluează rapid, dar Ferrari pare să se mențină pe calea sa distinctă. Preşedintele Elkann a subliniat că inovația va continua, dar nu va compromite valorile fundamentale ale mărcii. Aceasta înseamnă că putem aștepta modele din ce în ce mai performante, care mențin estetica tradițională Ferrari.
Concluzie
Prin reafirmarea angajamentului față de designul cu două uși, Ferrari continuă să își consolideze poziția de lider în sectorul auto de lux. Poate că o mașină cu patru uși este o tendință populară în rândul altor producători, dar pentru Ferrari, tradiția și performanța rămân pe primul loc.
Recent, Ferrari a lansat noul model 599 GTO, considerat unul dintre cele mai atractive din gamă.
Conform importatorului local Forza Rossa, România beneficiază de două unități din acest model exclusivist care au fost deja vândute la prețuri ce depasesc 320.000 euro fiecare.
Noul 599 GTO a fost dezvãluit publicului la Salonul Auto de la Beijing și va fi disponibil într-o ediție limitată la doar 599 unitãți.
Forza Rossa activează ca unic importator al mărcii Ferrari în România din anul 2008 și extinde operațiunile sale inclusiv pe piețele din Bulgaria și Republica Moldova.
Cu o medie anualã ce depãșește 20 de autoturisme vândute între anii 2008-2009, Forza Rossa s-a impus ca lider al segmentului automobilelor sportive premium pe piața românească.