GroupM, deținut de WPP, una dintre cele mai importante agenții de media din lume, a declarat clienților că nu mai consideră Twitter „risc ridicat”, la doar câteva zile după ce Elon Musk a numit-o pe Linda Yaccarino, un stâlp al publicității, în calitate de nou șef al platformei de socializare.
Musk a anunțat săptămâna trecută că a angajat-o pe Yaccarino, fosta șefă a departamentului de publicitate al NBCUniversal, pentru a conduce Twitter în timp ce el rămâne în funcția de director de tehnologie și președinte executiv.
Mișcarea a marcat un impuls pentru a atrage înapoi zeci de agenți de publicitate importanți care au părăsit platforma din cauza stilului de conducere neortodox al lui Musk și a moderării mai relaxate a conținutului după achiziția sa de 44 miliarde de dolari. Exodul a șters aproximativ 50 la sută din veniturile de 5 miliarde de dolari pe an ale Twitter.
În noiembrie, GroupM a desemnat Twitter drept „risc ridicat” din cauza temerilor sale legate de platformă. Dar luni, agenția a eliminat această clasificare, au declarat trei persoane familiarizate cu situația, o decizie care este probabil să încurajeze clienții săi să crească din nou cheltuielile publicitare.
GroupM s-a abținut până când a existat o „revenire la normalitate” în ceea ce privește cantitatea de conținut dăunător de pe platformă, care a crescut brusc după preluarea lui Musk, a declarat o persoană familiarizată cu această chestiune.
Persoana a spus că grupul a așteptat ca Musk să-și repopuleze echipa de conducere superioară, în timp ce a lucrat, de asemenea, cu Twitter pentru a îmbunătăți „siguranța mărcii” – un termen din industrie care se referă la riscul ca reclamele să apară alături de conținut problematic și dezinformare.
„În timp ce treaba nu este gata, au existat îmbunătățiri materiale”, a spus persoana, adăugând că au fost „optimiste cu prudență” cu privire la numirea lui Yaccarino.
GroupM a refuzat să comenteze.
Alte agenții de publicitate au declarat că mărcile s-au încălzit la ideea de a reveni la Twitter.
Sir Martin Sorrell, șeful S4 Capital, a declarat că este „devreme, dar numirea ei va încuraja clienții să se uite din nou”. El a adăugat: „Linda va face o diferență dacă i se oferă spațiu de manevră”.
Ben Foster, managing partner pentru digital la The Kite Factory, a declarat că „abordarea dură” adoptată de unele mărci de excludere a Twitter începe să se înmoaie.
Cu toate acestea, el a adăugat: „Aș spune că Elon și Linda încă mai au de lucru pentru a convinge pe deplin pe toată lumea să facă publicitate pe platformă la scară largă”.
Omnicom Media Group a declarat: „Continuăm să lucrăm cu conducerea Twitter – actuală și viitoare, cum ar fi profesionistul media experimentat Linda Yaccarino – asigurându-ne că platforma se ridică la standardele înalte de siguranță a mărcii clienților pe care le cerem fiecărui editor să le aibă în vigoare. Îndrumarea noastră către clienți nu este dictată de titluri sau speculații, ci de acțiuni verificabile. ”
În cele șase luni petrecute la cârma Twitter, Musk a căutat inițial să câștige favorurile agenților de publicitate, principala sursă de venit a platformei, promițându-le că nu va deveni un „infern al tuturor”.
Cu toate acestea, multe mărci de top, precum Mondelez, Carlsberg și United Airlines, au întrerupt cheltuielile pe platformă. În unele cazuri, Musk i-a sunat personal pe directorii executivi ai mărcilor pentru a le reproșa că au redus publicitatea, precum și pentru a-i amenința că îi va „numi și îi va face de rușine” în mod public pe cei implicați.
Cei din industrie prezic că Yaccarino va reuși să repare relațiile, remarcând reputația sa de relații puternice ca veteran al Madison Avenue.
Numirea ei vine în contextul în care Musk a încercat să stimuleze finanțele slăbite ale Twitter, concediind cel puțin 80% din forța de muncă, depunând eforturi semnificative de reducere a costurilor și căutând modalități de a genera noi venituri.
Persoana familiarizată cu decizia GroupM a declarat că, pe lângă numirea lui Yaccarino, agenția a fost reasigurată de Musk permițând unor terțe părți independente să verifice afirmațiile Twitter că volumul de conținut dăunător de pe platformă a revenit la nivelurile de dinaintea achiziției, că impresiile de conținut toxic au fost scăzute și că rareori a fost difuzat alături de publicitate.
În ciuda deschiderilor sale către agenții de publicitate, Twitter rămâne implicat într-o dispută cu Microsoft. Joi, compania de socializare a trimis o scrisoare, obținută de Financial Times, directorului general al Microsoft, Satya Nadella, în care îl acuză pe acesta că folosește instrumentul de date al Twitter pentru „utilizări și scopuri neautorizate”.
În scrisoare, avocatul lui Musk, Alex Spiro de la Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan, a cerut ca Microsoft să efectueze un „audit de conformitate” al utilizării în trecut a interfeței de programare a aplicațiilor Twitter, sau API, care oferă acces la datele publice ale Twitter. Aceasta vine după ce Musk a introdus recent un paywall scump pentru accesul la API-ul său, determinând Microsoft să elimine platforma din propriul său instrument de gestionare a rețelelor sociale.
Microsoft a confirmat că a primit scrisoarea de joi, care a fost raportată pentru prima dată de Wall Street Journal.
Sursa – www.ft.com