Vânzările produselor vegetale de la Agricola Bacău, în creştere cu 40% în postul Paştelui

Vânzările de produse vegetale Sav’Or, fabricate şi comercializate de Europrod SA – companie din cadrul Grupului de firme Agricola Bacău – vor creşte în perioada postului cu 40 la sută faţă de perioada similară din anul 2009, se arată într-un comunicat al companiei Agricola Bacău.

‘Evoluţia de până acum a vânzărilor, de la începutul postului dinaintea Sărbătorii Paştelui, ne determină să apreciem că vom avea o creştere valorică de circa 40 de procente.

Potrivit istoricului nostru, vânzările de produse de post Sav’Or cresc în volum de la o tonă, într-o lună în care nu se posteşte, la 20 tone pe luna de post.
Procentual, reprezintă de 20 de ori mai mult şi în volum şi în valoare, preţul mediu al acestor produse fiind de 10 lei/ kg’, a declarat Vasile Roman, directorul liniei de business semipreparate şi produse pre-gătite din cadrul Agricola Bacău.

În portofoliul Europrod Bacău, gama de produse pre-gătite vegetale include cinci sortimente: Hamburgeri, Crochete, Nuggets, Fingers şi Pârjoale vegetale, comercializate sub brandul Sav’Or.
‘Cele mai vândute produse Sav’Or de post sunt pârjoalele vegetale şi hambugerii vegetali. Deşi în perioada postului vânzările la produsele pre-gătite din carne scad cu aproximativ 20 la sută, această scădere este compensată în valoare de creşterea exponenţială a produselor Sav’Or vegetale’, a spus Vasile Roman.

În cazul produselor vegetale Sav’Or comercializate de Europrod, piaţa internă manifestă patru vârfuri ale cererii: în perioadele de post ale Paştelui, Crăciunului, Sfântul Petru şi Sfânta Maria. Există, de altfel şi consumatori fideli ai produselor vegetale Sav’Or, care le preferă datorită beneficiilor aduse sănătăţii, dar saltul mare al cererii se manifestă datorită tradiţiei românilor de a respecta perioadele de post, consideră reprezentanţii Agricola Bacău.

Cifra de afaceri Europrod în primele două luni ale acestui an a crescut cu plus 19,8 la sută, în timp ce volumul vânzărilor a avansat cu 3 la sută faţă de primele două luni din 2009. Profitul din exploatare pe primele 2 luni ale acestui an reprezintă 6,89 din cifra de afaceri. Datorită eforturilor susţinute ale unei echipe formate din 104 angajaţi, Europrod a reuşit să raporteze cifre în creştere, pe fondul unei scăderi pronunţate, de aproximativ 19 la sută, a pieţei acestor produse de nişă’, a adăugat Vasile Roman, directorul Europrod.

În anul 2009, produsele pre-gătite Sav’Or vegetale comercializate au avut o pondere volumică de circa 12 la sută din vânzările totale de produse pre-gătite Sav’Or (inclusiv cele din carne).
Categoria semipreparate şi produse pre-gătite din carne, obţinute la fabrica Europrod, companie parte a Grupului de firme Agricola Bacău, a înregistrat în 2009, cumulat, o cotă de piaţă de 18 la sută, principalul obiectiv pentru 2010 fiind creşterea cotei de piaţă la 23 la sută.

În 2009 faţă de 2008, creşterea în volum a vânzărilor de semipreparate a fost de plus 24 la sută, iar creşterea valorică de plus 20 la sută, în condiţiile în care preţul mediu de vânzare s-a diminuat cu 3 la sută în 2009.
Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. În anul 2009, Agricola Bacău a înregistrat o creştere cantitativă a vânzărilor de carne de pui de 23 la sută, faţă de anul anterior şi o creştere valorică de 30 la sută.

Cumulat, în 2009 Agricola Bacău a avut o cotă de piaţă de 11 la sută, în creştere cu 2 procente faţă de 2008. Din Grupul de Firme Agricola Bacău fac parte următoarele companii: Agricola Internaţional SA, Salbac SA, Europrod SA, Avicola Lumina – Constanţa SA, Suinprod Siret SA, Comcereal SA, G-A Nutriţie Animală SA, Aicbac SA si Agricontruct SA.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata