Din cauza unui salt în investițiile autodirijate, a fost parțial propulsat de o creștere a influenței influențatorilor financiari, arată cercetarea, dar cum pot investitorii să spună dacă primesc sfaturi proaste din social media?
Această întrebare începe deja să deranjeze autoritățile de reglementare. În luna august a anului trecut, Comisia pentru valori mobiliare și burse din SUA a emis o alertă pentru investitori cu privire la social media și la frauda în materie de investiții, în timp ce Autoritatea de conduită financiară din Regatul Unit a emis luna trecută un avertisment pentru „finfluenceri” înșiși cu privire la riscurile promovării schemelor ilegale de îmbogățire rapidă.
„Nu cred că există o modalitate (de a deosebi finfluencers buni de cei răi). Oamenii spun lucruri rele despre oamenii buni și lucruri bune despre oamenii răi”, a declarat Kevin Paffrath, un finfluencer cunoscut sub numele de Meet Kevin, pentru cei 1,87 milioane de abonați ai săi pe YouTube, și care și-a lansat propriul fond tranzacționat pe bursă.
Paffrath însuși este un caz de exemplu. La scurt timp după lansarea ETF-ului MeetKevin Pricing Power (PP) în decembrie anul trecut, Paffrath a fost implicat în mod neașteptat în scandalul legat de prăbușirea platformei de tranzacționare cripto FTX.
Paffrath a declarat că a câștigat 289.000 de dolari din aprobările FTX. „Ne-am dori să nu fi lucrat niciodată cu ei în retrospectivă – atât de multă presă negativă și nu am avut nicio idee, nici nu am fi putut”, a spus el.
El a fost numit ca inculpat într-un proces colectiv intentat de investitori împotriva unui grup de influenceri YouTube care au promovat FTX.
Cu toate acestea, Paffrath este neobișnuit în rândul finfluencers prin faptul că a obținut o serie de calificări financiare, inclusiv una pentru a acționa ca un consilier financiar licențiat.
Spre deosebire de el, calitatea pe care o au în comun cei mai mulți influenceri financiari este aceea că nu au nicio educație financiară formală.
Acest lucru ar putea părea ciudat, dar ar putea fi un produs secundar nefericit al regulilor stricte privind marketingul și aprobările care se aplică în întreaga lume managerilor de active și altor profesioniști din domeniul financiar.
Autoritățile de reglementare au încercat ele însele să umple golul de educație – Luna națională a capacității financiare a SEC din aprilie a fost cel mai recent exemplu – dar astfel de campanii se confruntă cu o bătălie grea pentru a atrage atenția investitorilor.
Un raport al Performance Marketing World publicat în luna august a anului trecut a estimat că influencerii financiari au înregistrat o rată medie de creștere anuală de 8% a numărului de urmăritori în 2021 – dublu față de creșterea de 4% pentru toți ceilalți influenceri.
Aplicațiile de investiții mai noi se bazează foarte mult pe finfluenceri pentru a răspândi cuvântul despre serviciile lor. Adam Lees, șeful departamentului de marketing al InvestEngine, o aplicație de investiții din Marea Britanie care oferă numai ETF-uri, a declarat că firma a lucrat cu aproximativ 80 de parteneri, inclusiv YouTubers, bloggeri și site-uri de finanțe personale.
Lees a declarat că aproximativ 40% din marketing a fost cheltuit pe influenceri, cum ar fi Jubair Ahmed, cercetător postdoctoral în inginerie biomedicală la University College London. El câștigă o taxă atunci când spectatorii conținutului său InvestEngine fac clic pe un link care duce la aplicația de investiții.
BlackRock a atras atenția multora din industria de gestionare a activelor prin implicarea unui finfluencer într-o campanie inovatoare de marketing de sponsorizare. Setul de videoclipuri prezintă cinci speranțe de baschet american debutante la NBA Draft – un proces de selecție care atrage un public larg în întreaga societate americană.
Jucătorii de baschet sunt „antrenați” de către influencerul din social media Lauren Simmons, care anterior a fost unul dintre cei mai tineri comercianți de pe Wall St, care îi introduce în principiile de investiții care ar putea ghida modul în care investesc banii de sponsorizare pe care îi primesc ca parte a campaniei.
„iShares Future Baller$ a fost conceput în mod deliberat la punctul de intersecție al investițiilor și al baschetului pentru a introduce investitori tineri și noi în brandul iShares”, a declarat Monique Le, șefa departamentului de investiții directe și marketing iShares pentru America.
„Cercetările noastre au arătat că sportul este un punct de pasiune cheie pentru publicul nostru țintă, iar campania ne-a permis să îi întâlnim acolo unde se află.”
Videoclipurile campaniei au fost vizionate de 192 de milioane de ori, potrivit BlackRock.
Firma de consultanță BrokerChooser a măsurat deschiderile de noi conturi la 17 brokeri utilizați de investitori din SUA, Europa, Marea Britanie și la nivel global, selectați pentru mărimea, longevitatea și transparența datelor.
Brokerii aveau aproximativ 43mn de conturi de retail în 2020, dar acest număr a sărit cu 120% la aproximativ 94mn până la sfârșitul anului 2021. Creșterea a încetinit de la sfârșitul pandemiei. La sfârșitul primului trimestru din acest an, existau aproximativ 121mn de conturi de retail.
Și mai izbitoare a fost saltul în tranzacțiile executate la acești brokeri, care au crescut cu peste 300%, de la 887mn în 2019 la 3,6 miliarde în 2020 și au atins un vârf de 5 miliarde în 2021 înainte de a scădea înapoi în timpul condițiilor de piață nefavorabile de anul trecut.
Dacă cercetările calitative ale FCA din Marea Britanie sunt ceva de încredere, această creștere uriașă a conturilor de retail ar putea indica o nevoie urgentă de o mai bună educație.
Noul grup de investitori auto-direcționați pe care l-a studiat a fost de peste două ori mai probabil să folosească YouTube și social media pentru a se informa decât cei care investesc de mai mult timp.
Dar cum pot investitorii să aibă încredere în ceea ce vizualizează?
Sursa – www.ft.com