În primul trimestru al anului, Alpha Bank România și-a continuat strategia de susținere a economiei locale, menținând în același timp o performanță financiară echilibrată, bazată pe o activitate comercială susținută:
Portofoliul net de credite a ajuns la 3,02 miliarde de euro în urma unei creșteri anuale semnificative de aproape 20% a creditelor acordate persoanelor juridice, dar și a unei contribuții bune din partea segmentului persoanelor fizice;
Având în vedere activitatea comercială intensă și gestionarea eficientă a riscurilor, profitul după impozitare a atins 11 milioane EUR;
Capitalul și lichiditatea au rămas la niveluri ridicate, cu mult peste pragurile de reglementare.
În primul trimestru al anului, Alpha Bank România a continuat să susțină creșterea economiei românești, menținându-și angajamentul de a fi un partener de încredere pentru clienții săi prin investiții în îmbunătățirea produselor și serviciilor sale.
Activitatea puternică de creditare pe segmentul marilor companii a dus la o creștere a vânzărilor cu peste 16% față de aceeași perioadă a anului trecut. Banca și-a consolidat poziționarea pe piață și și-a consolidat portofoliul de clienți cu companii de top, continuând să sprijine eforturile acestora de adaptare la economia verde cu produse de finanțare dedicate. În plus, au fost încheiate cu succes tranzacții semnificative pe piața de sindicalizare, asigurând finanțare pentru jucători corporativi de top.
Banca a contribuit la susținerea mediului de afaceri prin participarea activă la programele derulate de Guvernul României – IMM Invest, Agro IMM Invest, IMM Prod, Garant Construct, Rural Invest și Innovation.
Finanțările noi acordate IMM-urilor în T1 2023 au înregistrat o creștere consistentă de 94% față de aceeași perioadă a anului trecut, marcând cea mai bună performanță din mai mult de un deceniu.
De asemenea, Alpha Bank România a continuat să participe activ la programele de finanțare a IMM-urilor, Woman Manager & Start-Up Nation, pentru a sprijini egalitatea în mediul antreprenorial și afacerile start-up, alături de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului.
Accentul pus pe furnizarea de soluții de plată inovatoare și sigure pentru comercianți, atât pentru locațiile fizice, cât și pentru comerțul electronic, a consolidat poziția de jucător de top a băncii, volumul plăților procesate prin intermediul soluțiilor POS, Tap to Phone și e-commerce înregistrând în primul trimestru o creștere de 34% față de primul trimestru al anului trecut.
Alpha Bank România și-a continuat strategia de transformare digitală prin investiții în dezvoltarea de platforme de creditare pentru clienții persoane fizice și pentru companiile mici și mijlocii. De asemenea, asistentul virtual Dana a primit noi capabilități și poate procesa automat (fără asistență umană) solicitările clienților pentru informații privind creditul sau poate asista clienții în completarea unei cereri de credit, înlocuind formularele clasice cu multe câmpuri de completat.
Alpha Bank România a continuat să susțină cultura și implicarea în comunitate prin susținerea turneului „Néoréalité” al compozitorului și pianistului de renume mondial Steve Barakatt, care a cântat pentru prima dată pentru publicul din România. De asemenea, Banca a continuat să promoveze dezvoltarea educației financiare prin implicarea într-o serie de programe adresate elevilor din învățământul preuniversitar.
La sfârșitul primului trimestru al anului 2023, portofoliul net de credite al Alpha Bank România a ajuns la 3,02 miliarde de euro, marcând o creștere de aproape 13% față de primul trimestru al anului precedent, în timp ce depozitele clienților s-au ridicat la 2,96 miliarde de euro, în creștere cu 9,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Activele totale ale băncii au ajuns la 4,4 miliarde de euro la sfârșitul primului trimestru, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Profitul după impozitare a ajuns la 11 milioane de euro, reflectând o activitate comercială dinamică, precum și o gestionare eficientă a riscurilor.
Sursa – www.romaniajournal.ro