Elevii din România se pregătesc pentru un nou an școlar cu modificări semnificative
Începând cu luni, 5 septembrie 2022, elevii din România vor reveni la școală pentru un an academic plin de noutăți. Printre cele mai importante schimbări se numără trecerea de la semestre la cinci module de învățare, fiecare dintre acestea fiind intercalat cu vacanțe. De asemenea, tezele nu vor mai fi obligatorii și va exista o singură medie pe parcursul întregului an.
Structura actualizată a anului școlar
Noul an școlar va debuta pe 5 septembrie și se va încheia pe 16 iunie 2023. Iată cum este organizat:
- Modulul 1: 5 septembrie – 21 octombrie
- vacanța de toamnă: 24-30 octombrie
- Modulul 2: 31 octombrie – 22 decembrie
- vacanța de iarnă: 23 decembrie – 8 ianuarie
- Modulul 3: începe pe 9 ianuarie și continuă până în februarie.
- A treia vacanță:: o săptămână acordată în februarie, conform deciziei fiecărui inspectorat.
- Modulul IV:: după vacanța din februarie până aproape de Paște.
- A patra vacanță: strong>: între 8 aprilie –23 aprilie. li >
- < strong > Modul V: strong >24 aprilie -16 iunie li >
- < strong > Vacanța de vară: strong >17 iunie –4 septembrie li >
- < strong > Program național „Școala altfel” și „Săptămâna verde”: strong >27 februarie –16 iunie (5 zile consecutive) , perioada stabilită individual pentru fiecare unitate educațională. li >
ul >Noi reguli privind evaluarea elevilor
Conform regulamentului aprobat recent de ministerul Educației, anul acesta vor exista modificări semnificative în ceea ce privește evaluarea:
- Tesele nu sunt obligatorii. li >
- Echivalarea notelor se va face printr-o singură medie anuală per disciplină/modul. li >
- „Media aritmetică a notelor va fi rotunjită la cel mai apropiat număr întreg.” În cazul unei diferențe de exact jumătate (0.50), rotunjirea se face favorabil elevului. li >
- Pentru fiecare disciplină/modul, profesorii decid cum și câte evaluări să efectueze pentru note. li >
- „numărul minim al calificativelor/notei acordate anual trebuie să fie cu cel puțin trei mai mare decât orele alocate disciplinei.” În curriculum modular, nota minim este două per modul.” li >
Evaluările pot include diverse metode adaptate vârstei elevilor și specificului disciplinei: teste scrise, lucrări practice sau proiecte.< /p >
Piani individualizați pentru fiecare elev
Reglementările recente stipulează că toți elevii vor beneficia anual de un plan individualizat care să le sprijine progresia educațională.
- Aprecierea dezvoltării copilului poate include aprecieri descriptive sau note standardizate între1-10 .< /l i >
- Sistemele electronice sunt utilizabile acolo unde sunt disponibile; rezultatele evaluării trebuie consemnate corespunzător .< /l i >
De asemenea , cadrele didactice au obligația să finalizeze situația școlară a fiecărui student înaintea sfârșitului anului academic .< /p >
Noul cadru legislativ privind exmatricularile si transferurile elevate>
O altã schimbare critically importantã este eliminarea posibilității exmatricularilor pentru majoritatea nivelurilor educaționale; aceasta rămâne aplicabilã doar în cazul invățământului postliceal.
- Situațiile legatede corigențe sau repetenție vor fi comunicate părinților într-un termen limitat după finalizarea cursurilor .< /l i >
Transferurile între licee devin mult mai restrictive; acestea pot avea loc doar in circumstanțe excepționale , precum mutarea domiciliu luisau recomandari medicale.< /p >
– Transferuri între forme diferite ale aceluiași tip educational;– Transferuri către unitati care oferã predare intensivã;– Examinari suplimentare necesare in anumite cazuri;Aceste reglementări vin ca parte a eforturilor Ministerului Educațieide a îmbunătăți sistemulde educatie si adaptabilitatea acestuia nevoilor actuale ale societatii românești.
- Situațiile legatede corigențe sau repetenție vor fi comunicate părinților într-un termen limitat după finalizarea cursurilor .< /l i >