Administrația Biden a oferit o ușurare limitată constructorilor de automobile îngrijorați de faptul că sunt blocați de noile credite fiscale generoase din SUA pentru vehiculele electrice, propunând reguli privind mineralele pentru baterii care ar extinde accesul la subvenții.
Îndrumările mult așteptate publicate vineri de departamentul Trezoreriei precizează detaliile privind stimulentele pentru vehiculele electrice stabilite prin Legea privind reducerea inflației, legea istorică privind clima care a prezentat 369 miliarde de dolari pentru energie curată.
Legea semnată anul trecut a făcut ca cumpărătorii să fie eligibili pentru credite fiscale de până la 7.500 de dolari pentru EV-uri, sub rezerva unor criterii stricte, inclusiv originea mineralelor și a componentelor bateriei. Prevederile, menite să stimuleze producția internă și locurile de muncă naționale, promovând în același timp energia curată, sunt de așteptat să reducă numărul de modele de vehicule eligibile în următorii ani. De asemenea, acestea au dus la dispute cu aliații SUA, ai căror producători de automobile doresc să aibă acces la piața americană de vehicule electrice în curs de dezvoltare.
Propunerea de vineri ar lărgi domeniul de aplicare a eligibilității în ceea ce privește „mineralele critice” care intră în bateriile pentru vehiculele electrice, facilitând aprovizionarea cu unele dintre acestea din străinătate.
În conformitate cu legea IRA, cel puțin 40% din mineralele critice din bateriile EV trebuie să fie extrase sau prelucrate în SUA sau în țări cu acorduri de liber schimb cu SUA, cum ar fi Mexic și Canada, pentru ca vehiculele să primească creditul fiscal. Procentul urcă la 80 % până în 2027.
Noile îndrumări spun că „acordurile privind mineralele critice recent negociate” – cum ar fi cel încheiat de SUA cu Japonia în această săptămână și cel discutat cu UE – vor fi considerate echivalente cu acordurile de liber schimb în ceea ce privește eligibilitatea pentru subvenție. Această hotărâre va fi primită cu ușurare la Bruxelles și la Tokyo, care nu au acorduri de liber schimb aprobate de Congres cu SUA.
Normele propuse definesc, de asemenea, materialele active de catod și anod, substanțe chimice utilizate pentru a produce două părți principale ale unei baterii, drept „minerale critice”, mai degrabă decât componente ale bateriei. Legea privind clima impune ca un procent din ce în ce mai mare de componente ale bateriilor pentru vehicule electrice să fie fabricate și asamblate în America de Nord pentru a fi eligibile pentru subvenții.
O astfel de măsură a fost susținută de marii producători, inclusiv Volkswagen și Panasonic, deoarece ar permite ca materialele să fie obținute din țări din afara Americii de Nord. Clasificarea materialelor catodice și anodice ca fiind componente de baterii, care au cerințe mai stricte, ar fi descalificat astfel de țări.
Legea IRA prevede că, până în 2024, nicio componentă eligibilă pentru credite nu poate fi fabricată în „entități străine care prezintă motive de îngrijorare”, cum ar fi China, Rusia, Iran și Coreea de Nord, și nici componentele bateriilor nu pot include minerale critice din aceste țări până în 2025. Îndrumările oficialilor americani s-au abținut de la clarificarea poziției lor cu privire la originea componentelor de baterii.
Se aștepta ca cerințele mai stricte ale legii să reducă numărul de vehicule eligibile în următorii câțiva ani, în ciuda noilor orientări ale Trezoreriei. Statele Unite nu au practic nicio capacitate de minerit sau de procesare pentru minerale precum litiul, nichelul și cobaltul, potrivit unei analize a Agenției Internaționale pentru Energie. De asemenea, țara produce mai puțin de 5% din catozii și anozii din lume.
Vedeți un instantaneu al unui grafic interactiv. Cel mai probabil, acest lucru se datorează faptului că sunteți offline sau că JavaScript este dezactivat în browserul dvs.
Un oficial de rang înalt al administrației a declarat că noile reguli vor „reduce numărul de vehicule electrice eligibile în prezent pentru creditul complet pe termen scurt, pentru a crea stimulente pentru a aduce lanțurile de aprovizionare și producția în Statele Unite”. Dar oficialul a adăugat: „Credem că aceste cerințe vor crește semnificativ numărul de vehicule fabricate și vândute în SUA în următorul deceniu, pe măsură ce noile investiții și producția americană vor deveni online”.
Alliance for Automotive Innovation, grupul comercial care reprezintă cei mai mari producători de automobile și baterii, a declarat că se așteaptă ca puține modele să se califice pentru creditul fiscal complet și că rămân multe întrebări cu privire la cerințele de aprovizionare.
„Acum cunoaștem câmpul de joc al creditului fiscal pentru EV pentru anul viitor sau cam așa ceva. Martie 2023 a fost cât se poate de bun”, a declarat John Bozzella, director executiv al Alliance for Automotive Innovation.
Politica Trezoreriei cu privire la creditele fiscale a opus marii producători împotriva sindicatelor și a unei mâini de companii americane care susțin că o abordare dură este importantă pentru a sprijini ocuparea forței de muncă interne și pentru a se asigura că subvenția îndeplinește obiectivele de stimulare a producției americane.
Sindicatul United Steelworkers a cerut secretarului Trezoreriei, Janet Yellen, într-o scrisoare trimisă la începutul acestei luni, să nu interpreteze în sens larg prevederea privind acordul de liber schimb și nici să extindă definiția mineralelor critice în cadrul creditului fiscal, argumentând că ar „afecta” capacitatea țării de a crea mii de locuri de muncă.
Înaintea noilor orientări, principalii legislatori democrați, inclusiv Ron Wyden, senatorul din Oregon, au criticat dur administrația pentru negocierea unor acorduri comerciale restrânse care ar contribui la extinderea eligibilității pentru creditele fiscale.
Peste 56 de miliarde de dolari în proiecte de vehicule electrice și baterii au fost anunțate în SUA de la adoptarea Legii privind reducerea inflației, potrivit unei analize FT. În ciuda acestor angajamente, lanțul de aprovizionare din SUA rămâne relativ incipient.
„The (IRA) încearcă să facă o mulțime de lucruri, lucruri mari, … și obiectivele sunt uneori în conflict”, a declarat Daniel Kiely, avocat specializat în fiscalitate la Mayer Brown. „Congresul a adoptat statutul cu o mulțime de obiective foarte clare în minte, dar a lăsat interpretarea cheie în sarcina Trezoreriei, iar aceasta a trebuit să ia unele decizii destul de dificile.”
Sursa – www.ft.com