Companiile aeriene caută salvarea în deschiderea transatlantică

Măsurile diplomatice pentru a ușura călătoriile aeriene transatlantice ar putea declanșa o concurență acerbă pentru a atrage pasagerii înapoi în avioanele aproape goale, într-un moment în care companiile aeriene care se clatină își pot permite războiul de prețuri pe cea mai bogată piață a aviației din lume.

Discuțiile dintre Bruxelles și Washington privind reluarea călătoriilor în masă pentru turiștii vaccinați au ridicat speranța unei reveniri de vară – susținută în continuare de noile propuneri de redeschidere a UE.

Companiile aeriene sunt disperate să audă vești bune după un an de blocaje COVID-19, care i-au împins pe mulți în pragul colapsului sau în brațele guvernelor.

Statele Unite se vor redeschide către europeni în „o chestiune de următoarele două sau trei săptămâni”, a prezis săptămâna trecută Carsten Spohr, director executiv al Lufthansa.
Însă șeful companiei aeriene germane a avertizat, de asemenea, împotriva oricărei curse de jos în ceea ce privește tarifele.

„Atlanticul de Nord este istoric cea mai disciplinată regiune de trafic”, a spus Spohr investitorilor. „Mă aștept ca această disciplină să predomine”.

United Airlines, American Airlines și Delta Air Lines au adăugat rute de vară în țări precum Islanda și Grecia care intenționează să primească călătorii vaccinați.

Consumatorii manifestă un anumit interes.
Air France-KLM a declarat că vânzările SUA au revenit la viață luna trecută, după ce președintele francez Emmanuel Macron a anunțat că restricțiile ar putea fi ușurate pentru americanii vaccinați – și din nou când UE a confirmat discuțiile cu Washingtonul.

Air France adaugă un serviciu Paris-Denver, în ceea ce șeful rețelei Olivier Piette a descris ca un „mare pariu” pe o rută secundară de agrement din SUA cu o concurență mai puțin directă.

Grupul franco-olandez este parteneriat cu Delta și Virgin Atlantic într-una din cele trei companii mixte transatlantice care permit o cooperare comercială extinsă. Lufthansa este asociat cu United, iar British Airways cu American.

Virgin așteaptă o restructurare, a declarat recent directorul executiv Shai Weiss. „Sunt sigur că va exista o concurență extraordinară și vom ajunge la aceasta.”
Dar companiile aeriene chinuite de criză vor rezista reducerilor agresive, prezice analistul John Grant de la OAG, specialist în date.

„Investitorii vor dori, de asemenea, să vadă companiile aeriene care se comportă responsabil în recuperare.”
Companiile aeriene planifică în prezent aproximativ 65% din capacitatea transatlantică înainte de criză în al treilea trimestru, potrivit OAG – însă multe zboruri ar putea sfârși anulate.

Boeing-urile de dimensiuni medii și Airbus A350 vor fi favoritele de vară, se așteaptă OAG, datorită eficienței consumului de combustibil și a capacității de transport. Este puțin probabil ca avioanele mari 747 și A380 să se întoarcă atât de curând.

Rezervările de vară sunt doar o cincime din nivelul lor în același moment din 2019, arată datele separate ale ForwardKeys.

Grecia, care a promis un acces neîngrădit pentru vizitatorii cu vaccinuri sau teste negative, este până acum destinația deosebită pentru turiștii din SUA, cu vânzări la 74% din nivelurile dinaintea crizei.

Pentru britanici, Disney World rămâne o remiză, rezervările din Orlando, Florida scăzând cu 52%, o prezentare relativ puternică.

Managerii de rețele ale companiilor aeriene au suferit repetate porniri false, cu trecerea la rezervarea de ultimă oră care ascunde în continuare perspectivele de recuperare.

Șeful veniturilor American Airlines, Vasu Raja, a oferit o „doză de realitate” asupra traficului de vară către Europa. „Mulți dintre clienții care ar fi mers acolo au rezervat deja excursii în Hawaii sau Florida oricum”, le-a spus investitorilor.

Transportatorii europeni precum Virgin și British Airways au mai mult în joc în Atlanticul de Nord decât colegii americani amortizați de o piață internă care revine. Speranțele sunt mari pentru o revenire la călătoriile fără carantină între Marea Britanie și Statele Unite.

Acțiunile companiilor aeriene europene au crescut la ultimii pași de redeschidere a UE, cu IAG, mama British Airways, cu 2,5%, în timp ce tranzacționarea la Londra a fost reluată după o sărbătoare publică.

Geoffrey Weston, consultant la Bain & Co., se așteaptă ca, companiile aeriene să controleze software-ul de gestionare a veniturilor, care stabilește de obicei tarifele pentru umplerea avioanelor.

„În recuperarea piețelor există mai multă intervenție umană și control asupra prețurilor”, a spus Weston, adăugând că ieșirea transatlantică a Norwegian Air a mai ușurat presiunea.

Tarifele crescânde de marfă au permis companiilor aeriene să mențină traseele deschise cu ocuparea scăzută a pasagerilor și pot limita volumul competitiv la reducerea tarifelor pe măsură ce cererea crește.

Air France deservește 11 orașe americane – crescând la 12 cu Denver – cu A350, 787 și 777 echipate în prima clasă ale căror încărcături de marfă acoperă în mare măsură costurile de rulare a zborului.

„Datorită încărcăturii am reușit să ne menținem programul pe termen lung”, a spus Piette.

„Se potrivește bine cu comportamentul actual al consumatorului.”

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata