„România a început să atragă investitori străini. Am impresia că unele firme ar investi mai mult dacă autoritățile române s-ar concentra pe îmbunătățirea infrastructurii, cum ar fi rețelele feroviare. Deși sunt aici de doar o lună, cred că România are un de-iluminat-cu-surse-led/” title=”Resonance Electric Show (RES 2014) aduce în prim plan sistemele de iluminat cu surse LED”>potențial de dezvoltare semnificativ, datorită poziției sale geografice care o face un veritabil pod între Est și Vest, Nord și Sud”, a afirmat Natsuo Amemiya.
În acest context, ambasadorul a subliniat că schimburile comerciale dintre Japonia și România au urmat o tendință ascendentă. Conform statisticilor recente, exporturile Japoniei către România se ridică la aproximativ 380 milioane de euro, în timp ce importurile din România către Japonia ajung la 339 milioane de euro. „Am aflat că cele mai profitabile companii din Italia și Franța au fabrici solide în România; totuși, produsele lor sunt etichetate ca fiind ‘made in France’ sau ‘made in Italy’. Statisticile japoneze nu recunosc aceste exporturi ca fiind realizate în România”, a adăugat ambasadorul.
Natsuo Amemiya a sosit în România în septembrie 2009 pentru prima sa misiune diplomatică aici. De-a lungul carierei sale cu Japan Foundation din 1973, el a ocupat funcții importante precum Consul General la New Orleans și manager al biroului de afaceri al Japan Foundation înainte de a deveni director al organizației respective.
Nascut în Tokyo acum 62 de ani, Natsuo Amemiya continuă să contribuie activ la consolidarea relațiilor dintre cele două țări.