Marius Brenciu în rolul Alfredo din „La Traviata”, la Opera din San Diego

Tenorul român de talie mondială, Marius Brenciu, îşi face debutul la Opera din San Diego, în rolul lui Alfredo din „La Traviata” de Verdi, sâmbătă 17 aprilie, una dintre cele mai populare opere din repertoriul de astăzi, ce încheie stagiunea pe 2010, scrie ziarul din San Diego, North County Times, care i-a luat un interviu.

Ce face un tenor român pentru a se deconecta atunci când se află la Paris, Londra, Berlin sau New York? Dacă este Marius Brenciu se uită la comedii. El îşi are comediile preferate în fiecare ţară. „Am darul de a cunoaşte mai multe limbi. Vorbesc franceza, germana, italiana şi engleza. Când sunt in SUA, mă uit la ‘Will and Grace,’ ‘Friends,’ şi ‘Everybody Loves Raymond. Îmi place foarte mult”, mărturiseşte el.

În pofida faptului că îi plac comediile, apare drept serios şi profund. „Nu ştiu dacă sunt profund”, a spus el, „dar, uneori merg prea departe analizând lucrurile din viaţa mea, şi, de asemenea, în muzică sunt un pic prea corect, prea prudent, prea calculat.”

În afară de perioada de vacanţă de Crăciun şi Anul Nou, Brenciu spune că nu-i place frigul şi iarna cu vânt şi întunecată. Preferă soarele şi marea şi să fie cald. A crescut în România, are un masterat la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, iar în prezent locuieşte cu soţia sa, Corina, care este regizor de teatru, la Bruxelles, oraş mai aproape de capitalele europene şi de SUA, decât ţara sa natală.

Printre rolurile favorite ale lui Brenciu se află Lenski din „Evgheni Oneghin”, Rodolfo din „La Boheme” şi Nemorino din „L’Elisir ďamore”. În stagiunea trecută, la New York Metropolitan Opera, a făcut senzaţie în rolul lui Prunier din opera într-un act a lui lui Puccini „La Rondine”. A cântat alături de celebra soprană americană Renée Fleming, care a interpretat rolul Magdei, un caracter ce are o asemănare deloc pasageră cu Violetta din „La Traviata”. Ambele sunt femei decăzute înnobilate prin sacrificiu.

În „La Traviata”, un tânăr parizian nobil prin naştere, Alfredo Germont (Brenciu) se îndrăgosteşte de curtezana Violetta (Elizabeth Futral, care a interpretat rolul Nedda, în „Pagliacci”, la San Diego Opera în 2008).

Violetta îşi sărbătoreşte însănătoşirea după un atac de tuberculoză şi, la început, refuză avansurile insistente ale mult mai tânărului Alfredo, dar în cele din urmă decide să acorde o ultimă şansa iubirii şi ei pleacă de la Paris trăind pe banii ei la ţară. Tatăl lui Alfredo, Georgio Germont (baritonul Alan Opie) încearcă să o convingă în secret pe Violetta să-l părăsească pe fiul său şi să salveze buna reputaţie a familiei.

Violetta este de acord să-şi sacrifice propria fericire; ea îi lasă lui Alfredo un bilet şi se întoarce la Paris. Dar atunci când Alfredo găseşte biletul, nu îşi dă seama că tatăl său a încurajat despărţirea şi o urmează pe Violetta la Paris unde o denunţă public la o petrecere, presupunând în mod greşit că ea l-a părăsit pentru un alt bărbat.

În Actul IV, Violetta moare de tuberculoză, iar Alfredo, care a aflat adevărul şi vrea iertarea ei, se întoarce, însă împăcarea lor este tragic de scurtă. Brenciu a interpretat rolul lui Alfredo în 12 producţii, mai mult decât oricare alt rol din repertoriul său. „Mi-am făcut debutul în ’98”, a spus el.

Atunci când s-a pregătit pentru operă, a mers la sursă, romanul lui Alexandre Dumas, „La Dame aux camellias” (Dama cu camelii), în care personajul era o curtezană pariziană numit Marguerite Gautier. „Dumas însuşi a iubit-o pe această doamnă. A scris cartea folosind alte nume, iar unele dintre fapte au fost inventate”, a mai spus tenorul român.

Brenciu admite că Alfredo are puţine calităţi care să-l definească. „Este tânăr şi din cauza tinereţii sale, reacţionează ca un copil, mai ales atunci când primeşte scrisoarea Violettei şi la petrecere.”
Tenorul român consideră însă că întoarcerea lui Alfredo din Actul IV răscumpără oarecum unele din greşelile sale, dar adaugă că totul în operă este menit să sublinieze caracterul extraordinar de frumos şi plin de abnegaţie al Violettei.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata