Ziua Internațională a Femeii ar trebui să fie o zi de sărbătoare – dar nimic nu se compară cu decalajul financiar de gen pentru a ucide petrecerea.
Diferența de remunerare între femei și bărbați a făcut o gaură deprimantă în perspectivele financiare pe termen lung ale femeilor. Potul mediu de pensie pentru o femeie în vârstă de 65 de ani din Marea Britanie este de aproximativ o cincime din potul mediu al unui bărbat de aceeași vârstă.
Femeile nu numai că sunt mai puțin predispuse să investească, dar au și mai puțini bani de pus la bătaie pe piețe. Prejudecata persistentă împotriva mamelor, munca cu fracțiune de normă și costurile de îngrijire a copiilor sunt probleme mari care sunt inevitabile. Așadar, cum ar putea ajuta o mai bună educație financiară?
Mult mai mult decât ați putea crede, judecând după succesul tot mai mare al comunităților de membri care au ca scop apropierea femeilor de banii lor.
Banii sunt putere, așa că educarea ta despre ei este o condiție esențială pentru egalitatea de gen, susțin Anna-Sophie Hartvigsen, Emma Due Bitz și Camilla Falkenberg, a căror abordare feministă a educației financiare zguduie lumea banilor.
Ele au fondat Female Invest, o platformă de educație financiară pentru femei, în Danemarca, în 2017. Acum revendică membri în 95 țări.
„Narațiunea se schimbă – din ce în ce mai multe femei înțeleg că banii nu înseamnă să cumperi mai multe lucruri, ci să cumperi libertate și să trăiești viața în termenii tăi”, spune Hartvigsen.
Iar educația financiară a femeilor – „fin-ed” – devine rapid un spațiu interesant în lumea fintech.
Participați la un webinar gratuit și adresați-le întrebările dumneavoastră lui Claer Barrett, Tobi Asare, Davinia Tomlinson și Nicola Sharp-Jeffs cu privire la abilitarea financiară a femeilor în ceea ce privește banii și relațiile. Găzduit de organizația caritabilă Financial Literacy & Inclusion Campaign a FT, 8 martie 1300-1400 GMT
În comun cu start-up-urile Vestpod și YourJuno, o aplicație pentru femei tinere supranumită „Duolingo a banilor”, Female Invest nu vinde investiții membrilor comunității sale online (încă). Acest lucru adaugă un nivel de încredere pe care femeile par să îl aprecieze. Să vă obțineți toate informațiile financiare de la companiile de la care cumpărați produse financiare nu este niciodată înțelept. Uitați-vă doar la modul în care platformele de investiții pompează fonduri gestionate activ mai scumpe, când majoritatea acestora depășesc rareori performanțele indicatorilor mai ieftini.
Toate cele trei platforme fin-ed pun accentul pe aspectul de comunitate, iar conținutul educațional oferit intră în categoria „îndrumare” mai degrabă decât în cea de consiliere financiară mai scumpă și strict reglementată. Acest lucru ajută la rezolvarea unui alt obstacol pentru milioane de femei și bărbați: traversarea decalajului de consiliere.
Accentul pus de Female Invest pe conținutul de tip „bite-size”, fără jargon, i-a adus un sfert de milion de urmăritori pe rețelele sociale (nu toți de sex feminin), cu peste 35.000 care plătesc un abonament lunar pentru a avea acces la conținutul online și la webinarii interactive.
Cartea de debut a trio-ului danez, Girls Just Wanna Have Funds, oferă lecții de finanțe personale percutante despre resetarea finanțelor, investițiile pentru viitor și maximizarea puterii de câștig. Finanțele pot fi copleșitoare, așa că punerea laolaltă a întregului tablou financiar este un lucru pe care femeile îl apreciază.
Am fost alertat de grup de către o vecină, care și-a început concediul de maternitate prin participarea la un eveniment Female Invest din Londra. „În sfârșit, simt că banii au sens pentru mine”, mi-a spus ea. Pentru ea, găsirea timpului pentru a învăța despre bani a fost cea mai mare barieră.
În ciuda succesului său, Female Invest s-a luptat să atragă interesul fondurilor de capital de risc. „Ei nu credeau că femeile sunt interesate de investiții”, spune Hartvigsen.
Ea a pierdut numărul de ori când i s-a spus că femeile nu ar plăti niciodată pentru un serviciu de abonament dacă ar putea pur și simplu să caute pe Google informații despre investiții sau să citească resursele gratuite de pe site-urile platformelor de fonduri.
„Am vrut să creăm un spațiu sigur în care femeile să se simtă încrezătoare să fie ele însele și să pună întrebări stupide – nu că ar exista întrebări stupide atunci când vine vorba de bani și investiții”, explică Due Bitz. „Adică, dacă nu știi ce să cauți pe Google, cum să găsești vreodată aceste informații?”.
Am vrut să creăm un spațiu sigur în care femeile se simt încrezătoare să fie ele însele și să pună întrebări stupide – nu că există întrebări stupide
Femeile se confruntă cu o mulțime de probleme specifice cu finanțele lor personale, unde învățarea din experiențele altora poate fi cu adevărat împuternicitoare. Am participat la un eveniment Vestpod cu ceva timp în urmă, unde femeile au comparat notele privind politicile de concediu parental la diferite companii – informații valoroase care sunt adesea super-dur de a afla în viața reală.
Aplicația YourJuno oferă module privind finanțele pentru liber-profesioniști. Am atât de multe prietene de sex feminin care au ajuns să devină freelance după ce au avut copii pentru a-și controla mai bine echilibrul dintre viața profesională și cea privată, dar nu știau cum să își stabilească prețul serviciilor lor sau pur și simplu cum să își stabilească o pensie.
Facilitarea învățării elementelor financiare esențiale într-un mod care se poate adapta la viața modernă abordează o parte crucială a problemei. Dar există lecții educaționale mult mai importante de învățat pentru industria financiară și pentru societate în ansamblu.
Sursa – www.ft.com