Producătorii asiatici de cipuri se grăbesc să stimuleze producția pentru a face față deficitului global

Producătorii asiatici de cipuri se grăbesc să-și extindă capacitatea de producție pentru a face față unei penurii globale care a fost resimțită acut de producătorii de automobile, dar firmele avertizează că decalajul de aprovizionare poate dura mai multe luni pentru a se completa, în timp ce se luptă să țină pasul cu cererea puternică.

Producătorii de automobile de la General Motors la Stellantis și Honda Motor închid liniile de asamblare din cauza penuriei, care, în unele cazuri, au fost exacerbate de sancțiunile fostei administrații americane împotriva fabricilor de cipuri din China.

Uzinele de fabricație de cipuri de opt inci deținute în principal de firme asiatice, care tind să producă cipuri mai vechi și mai puțin sofisticate, sunt în special supuse în primul rând din cauza investițiilor insuficiente din ultimii ani. Majoritatea acestor fabrici sunt utilizate pentru a produce cipuri auto.

Cererea consumatorilor din China, în special pentru autoturisme, s-a retras în mod neașteptat de repede din cauza crizei coronavirusului, iar comenzile pentru produse precum laptopuri și telefoane mobile din regiunile care încă se confruntă cu restricții de pandemie, precum Europa și Statele Unite, au crescut de asemenea.

Preocupările globale cu privire la deficitul de cipuri au fost subliniate la ultimele apeluri trimestriale de câștiguri deținute de companii de la Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC) către SK Hynix din Coreea de Sud.

„Suntem supuși unei mari presiuni acum”, a declarat Zhao Haijun, co-CEO al producătorului de chipuri de top Semiconductor Manufacturing International Corp din China, care săptămâna trecută a anunțat planuri de extindere a capacității cu 45.000 de cipuri pe lună la fabrică.

Cu toate acestea, compania a avertizat că, creșterea capacității nu va avea loc rapid din cauza timpilor de livrare mai mari pentru achiziționarea de echipamente, deoarece se confruntă cu întreruperile lanțului de aprovizionare cauzate de sancțiunile impuse de fosta administrație Trump.

„În principiu, avem cel puțin o conferință video pe zi cu un client despre cum putem crește capacitatea, ce ajustări putem face la produse”, a spus Zhao.

TSMC, cel mai mare producător de cipuri contractuale din lume, a declarat că „accelerează” produsele legate de autovehicule prin fabrica sa de wafer și realocarea capacității de wafer și se așteaptă acum să ridice cheltuielile de capital pentru producția și dezvoltarea de cipuri avansate la 25-28 miliarde dolari anul acesta, cu până la 60% mai mare decât suma cheltuită în 2020.
United Microelectronics Corp (UMC), un alt producător de cipuri din Taiwan, intenționează să cheltuiască 1,5 miliarde de dolari pe echipamente noi anul acesta, în creștere cu 50% față de 1 miliard de dolari anul trecut, a spus acesta.

SK Hynix din Coreea de Sud, producătorul mondial de cipuri de memorie nr.2, a declarat că accelerează planurile de mutare a facilităților sale în China, care se așteaptă să reducă costurile, în lumina brațului de 8 inch. Compania dorește ca relocarea să se facă „cât mai curând posibil”, mai degrabă decât într-o perioadă planificată inițial de doi ani.

Renesas Electronics Corp a declarat luni că este în discuții pentru a cumpăra proiectantul de cipuri anglo-germane Dialog Semiconductor pentru aproximativ 6 miliarde de dolari în numerar, întrucât producătorul japonez de cipuri încearcă să profite de cererea tot mai mare de cipuri auto. Renesas va lansa miercuri ultimul său rezultat.

Combinația dintre lipsa ofertei și creșterea cererii a pus presiune pe prețuri. UMC se așteaptă ca prețurile globale ale cipurilor să crească cu 4-6% în acest an din cauza constrângerilor de aprovizionare care urmează să dureze încă câteva trimestre, în timp ce Renasas a declarat pentru Reuters că au negociat o creștere de 15% a cipurilor auto și între 10% și 20% pentru alte cipuri.

Companiile japoneze care desfășoară activități legate de semiconductorii auto au oferit până acum puține detalii legate de orice lipsă sau modul în care clienții au fost afectați.

„Lucrăm din greu cu producătorii de semiconductori, iar reducerea aprovizionării ar trebui să se diminueze pe măsură ce creșterea capacității se ridică în această vară”, a declarat săptămâna trecută Yasushi Matsui, directorul financiar al furnizorului cheie al Toyota Motor Corp, Denso Corp.

Fang Leuh, președintele Vanguard International Semiconductor Corp, al cărui cel mai mare acționar unic este TSMC, a declarat că frenezia cererii „nu va dura pentru totdeauna”.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata