Shein, renumit pentru hainele sale la prețuri extrem de reduse, își poate menține politica de prețuri accesibile, cu condiția ca tarifele comerciale propuse de fostul președinte Donald Trump să fie „aplicate în mod echitabil,” a afirmat Donald Tang, președintele executiv al companiei, într-un interviu acordat CNBC joi, la Forumul Economic Mondial de la Davos.
„Accesibilitatea este un pilon important… Este tot pachetul, este valoarea pentru bani,” a afirmat Tang, subliniind importanţa menţinerii preţurilor scăzute.
În timpul campaniei sale, Trump a propus inițial tarife de până la 60% pentru importurile din China, țara unde Shein își produce majoritatea articolelor vestimentare. Ulterior, și-a moderat poziția, sugerând o taxă de 10%.
Întrebat despre posibilitatea menținerii prețurilor ultra-scăzute în cazul aplicării acestor tarife, Donald Tang a evitat să confirme dacă Shein va majora prețurile. Totuși, el a subliniat că firma va putea rămâne competitivă, atât timp cât tarifele aplicate Chinei nu vor depăși nivelul celor impuse altor regiuni.
Planurile Shein pentru IPO se mută la Londra
Shein, care a înregistrat o creștere impresionantă în ultimii ani, avea inițial în plan lansarea unei oferte publice inițiale (IPO) în Statele Unite. Totuși, din cauza climatului politic nefavorabil companiilor chineze, Shein a decis să își redirecționeze atenția către Londra ca alternativă.
Întrebat despre posibilitatea IPO-ului din Londra, Donald Tang a evitat să ofere detalii concrete, dar a explicat că intenția companiei de a deveni publică este motivată de obiective strategice pe termen lung.
”A fi o companie publică înseamnă să adopţi un mecanism universal şi unic de responsabilitate,” a spus acesta, adăugând că încrederea publicului este ”crucială” pentru creşterea pe termen lung.
Shein continuă să fie un actor semnificativ în industria modei rapide, însă perspectivele sale viitoare sunt strâns legate de schimbările în tarifele comerciale la nivel global și de succesul strategiilor sale de extindere.