Transportatorii americani încep reparațiile la avioanele Boeing 737 MAX, așteaptă o revenire rapidă

United Airlines și alți doi mari transportatori americani au declarat că vor repara rapid mai mult de 60 de avioane 737 MAX Boeing, puse la pământ la începutul lunii trecute pentru o problemă electrică care ar fi putut interfera cu unele sisteme critice.

Boeing Co a trimis tuturor transportatorilor afectați buletine de servicii cu privire la modul de abordare a problemei producției, care afectase 109 avioane din întreaga lume. Administrația Federală a Aviației a semnat buletinele de servicii, a informat prima oară Reuters.

Acțiunea a fost o ușurare pentru transportatorii americani, care așteptaseră cu nerăbdare lumina verde pentru a readuce avioanele în aer, înainte de începerea tradițională în luna mai a sezonului de călătorie de vară. Cererea SUA pentru călătorii aeriene a crescut pe măsură ce pandemia COVID-19 a scăzut în Statele Unite.

Oprirea zborurilor de aproximativ un sfert din flota MAX a avut loc după ce avionul a fost blocat la sol timp de 20 de luni, în urma a două accidente mortale. FAA a ridicat ordinul de blocare la sol în noiembrie, după ce Boeing a făcut o serie de upgrade-uri de software și instruire.
FAA a menționat că problema electrică care a fost reparată nu a provocat defecțiuni în funcționare.

Purtătorul de cuvânt al United, Leslie Scott, a declarat că, compania aeriană se așteaptă ca „avionul Boeing 737 MAX să revină în funcțiune în zilele următoare, pe măsură ce finalizăm procesul de inspecție și ne asigurăm că aceste aeronave îndeplinesc standardele noastre riguroase de siguranță”.

American Airlines a declarat că va începe să facă modificările necesare și anticipează „toate avioanele afectate vor începe să revină în siguranță în service în zilele următoare”.

Southwest Airlines, care are 32 de avioane afectate, a declarat că estimează că lucrările vor dura două-trei zile pe aeronavă. Compania aeriană a declarat că speră să înceapă lucrările în următoarele câteva zile și estimează că vor dura aproximativ trei săptămâni pentru a finaliza lucrările.
Acțiunile la companiile aeriene și Boeing au crescut cu 1,8% până la 2,9% la tranzacționare.

Administratorul FAA, Steve Dickson, le-a spus parlamentarilor americani că problema electrică, care a fost stabilită la aproximativ un sfert din flota MAX, va avea nevoie de o „remediere destul de simplă”.

Companiile aeriene au scos din serviciu zeci de avioane 737 MAX la începutul lunii aprilie, după ce Boeing a avertizat cu privire la problema electrică, legată de o unitate de control al puterii de rezervă în cabina de pilotaj pe avioanele construite de la începutul anului 2019.

Problema a fost găsită apoi în alte două locuri de pe puntea de zbor: raftul de depozitare în care este păstrată unitatea de control și panoul de instrumente orientat către piloți.
FAA a declarat într-o declarație luna trecută că alți transportatori afectați de problema electrică erau Cayman Airways, Copa Airlines, GOL Linhas Aereas, Iceland Air, Minsheng Leasing, Neos Air, Shanding Airlines, SilkAir, Spice Jet, Sunwing Airlines, TUI, Turkish Airlines , Valla Jets Limited, WestJet Airlines și Xiamen Airlines.

Sursa: reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata