Uniunea Europeană doreşte să elimine barierele pentru traficul de Internet începând din 2017

Comisia Europeană a propus miercuri, 9 decembrie, ca fiecărui abonat al unui furnizor de Internet, precum Netflix și Spotify, să i se permită începând din 2017 să aibă acces la acest serviciu indiferent de țara membră UE în care se află temporar, informează AFP și DPA.

Astfel, conform noilor măsuri propuse de Comisia Europeană, cumpărăturile transfrontaliere on-line vor deveni mai ușoare și oamenii vor avea acces la conținutul lor digital atunci când vor călători în statele membre ale blocului comunitar.

Măsurile fac parte dintr-un pachet mai larg care vizează să elimine barierele pentru traficul de Internet în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, în cadrul unui efort de a stimula comerțul on-line și de a ajuta companiile europene de Internet într-o zonă dominată de giganții americani, precum Google.

Doar 15% dintre consumatorii europeni fac cumpărături online din alte țări UE, în timp ce de aproape trei ori mai mulți fac acest lucru în țara lor, conform CE. Procentele sunt similare pentru comercianții online care fac vânzări către clienți din UE.

Cealaltă măsură prezentată se referă la portabilitatea conținutului digital în cadrul UE. Scopul este acela de a le acorda consumatorilor europeni acces la media online, precum cărți în format digital, filme, muzică sau meciuri de fotbal atunci când călătoresc în afara țării lor de origine.

În prezent, așa-numitele restricții ‘geoblocking’ pot împiedica persoanele să aibă acces la conținutul acestor programe în străinătate, chiar dacă au plătit pentru asta.

‘Contez pe legislatori ca portabilitatea să devină o realitate în 2017, astfel încât consumatorii europeni să poată beneficia de conținutul lor preferat atunci când călătoresc în UE’, a declarat comisarul european pentru economie digitală, Günther Oettinger, în cadrul unei conferințe de presă.

Ambele măsuri necesită aprobarea guvernelor și a parlamentelor UE.

Comisia Europeană a precizat că va prezenta cele 14 propuneri rămase în cadrul strategiei pentru crearea pieței unice digitale până la sfârșitul anului viitor. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata