Acțiunile H&M au crescut cu 16%, pentru că a reușit să obțină un profit
Acțiunile Hennes & Mauritz au crescut joi, deoarece al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a obținut un profit surpriză și a redus excesul de stocuri la cel mai scăzut nivel din ultimii ani.
H&M, care se luptă de ani de zile cu o rentabilitate slabă, niveluri ridicate ale stocurilor și comparații neplăcute cu Inditex, proprietarul Zara, a declarat că face progrese în programul său de reducere a costurilor și se așteaptă ca majorările prețurilor materiilor prime să se atenueze spre sfârșitul anului.
Profitul operațional al grupului suedez în cele trei luni până la sfârșitul lunii februarie a crescut la SKr725mn de la SKr425mn cu un an mai devreme. În timp ce acest lucru a inclus un câștig de 1 miliard SKr din reevaluarea participației sale în lanțul de second-hand Sellpy, rezultatele au fost cu mult peste așteptările analiștilor de o pierdere de 1,2 miliarde SKr.
“Este încă destul de greu acolo, dar vedem evoluții pozitive”, a declarat directorul general Helena Helmersson pentru Financial Times.
Investitorii au reacționat cu ușurare, acțiunile companiei crescând cu 16% la începutul după-amiezii la Stockholm, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimele 12 luni.
Vorbind despre obiectivul H&M de a atinge o marjă de profit operațional de 10 la sută până anul viitor – în creștere de la 1,3 la sută în primul trimestru – Helmersson a spus: “desigur, este un obiectiv dificil, dar suntem cu adevărat angajați să îl atingem și vedem că acest trimestru este un pas în această direcție”.
Nivelul stocurilor a scăzut cu un punct procentual la 17,9% din vânzările anului precedent, cea mai mică rată a companiei din ultimii aproape trei ani. Nivelurile ridicate ale stocurilor au fost de mult timp o problemă pentru H&M, care vizează 12-14% din vânzări pentru stocuri, deoarece acestea conduc la mai puține vânzări la preț întreg.
Analiștii au declarat că creșterea bruscă a prețului acțiunilor, care este acum cu aproximativ 40% mai mare decât minimul de 19 ani atins în septembrie, s-a datorat acoperirii pozițiilor scurte, deoarece sentimentul a fost negativ față de H&M înainte de rezultatele de joi.
Vânzările din primul trimestru au crescut cu 12%, dar doar cu 3% în moneda locală. În martie, prima lună a celui de-al doilea trimestru al H&M, vânzările au crescut cu 4% în monede locale, deoarece începutul sezonului de primăvară a fost întârziat în mare parte din nordul Europei din cauza vremii neobișnuit de reci.
Helmersson a declarat că consumatorii reacționează pozitiv la propunerea H&M privind raportul calitate-preț în actualul climat economic incert și că efectele pozitive ale programului său de reducere a costurilor vor deveni mai evidente pe parcursul anului.
Sursa – www.ft.com