Daimler își propune refacerea profitului pe noul Mercedes-Benz S-Class

Daimler (DAIGn.DE) a stabilit miercuri să-și lanseze noul model al sedanului său de lux Mercedes-Benz S-Class, cu care speră că îl va ajuta să readucă producătorul german la profitabilitate anul viitor, după ce pandemia de coronavirus a redus cererea de vehicule de ultimă generație.

Daimler a lansat câte o nouă Clasă S la fiecare șapte ani, timp de zeci de ani, dar lansarea în acest an a celui mai profitabil model al său este deosebit de importantă pentru companie, deoarece luptă împotriva consecințelor pandemiei și a trecerii costisitoare la mașinile electrice.

„Clasa S este un factor important de imagine și, măsurat în funcție de marjă, cea mai mare sursă de profit”, spune Frank Schwope, analist la Norddeutsche Landesbank.

CEO-ul Ola Kaellenius urmărește o reducere a costurilor după ce Daimler a raportat o scădere de 30% a veniturilor din al doilea trimestru și o pierdere înainte de dobândă și impozitare de 1,68 miliarde de euro (2 miliarde de dolari).

Kaellenius a anunțat semne ale unei redresări a cererii în iulie, în special pentru modelele Mercedes-Benz de top și vehiculele electrice, iar analiștii au indicat, de asemenea, o revenire puternică în China, cea mai importantă piață pentru Mercedes-Benz.

Citeste si:  Die Welt: Viitorul automobilelor germane se află în România

Daimler ar putea vinde 95.000 de mașini din clasa S în 2021, care, cu prețuri mai mari de 100.000 de euro fiecare, ar putea contribui cu peste 2 miliarde de euro la rezultatele companiei, estimează Daniel Schwarz, analist auto la Bank Mainfirst.

Daimler nu detaliază rentabilitatea diferitelor modele, dar analiștii estimează marja clasei S la 15-20% din vânzări.

Clasa S ar trebui să beneficieze de cel mai nou model premium de pe piață, întrucât concurează cu BMW Seria 7 (BMWG.DE) și Audi A8 (VOWG_p.DE), lansate în 2019 și 2017.

Clasa S oferă un anumit confort angajaților preocupați de slujbele lor din cauza pandemiei și a trecerii la vehicule electrice – va fi produsă la o fabrică nouă în Sindelfingen, în sudul Germaniei, lângă sediul Daimler.

Fabrica a costat 730 de milioane de euro și peste 1.500 de angajați vor lucra pe o linie de asamblare ergonomică, despre care Daimler spune că va fi cu 25% mai eficientă decât locația sa anterioară.

Sursa: reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata