Cât sunt dispuse companiile să cheltuie pentru a nu le fugi angajații buni din firmă?

28

În plan mondial, pe o piață a muncii deja marcată de o mobilitate ridicată, fenomenul marilor demisii, a pătruns în ultimele luni și în România. Pe lângă necesitatea de a găsi constant candidați care să susțină proiectele nou apărute, angajatorii sunt puși în fața unor provocări majore în ceea ce privește retenția de personal, într-o piață de talente extrem de competitivă.

Astfel, cadourile, voucherele și diverse tipuri de experiențe, sunt deja pe lista de priorități ale angajatorilor din piața locală.

În prezent, multe companii din România riscă să piardă angajați dacă nu cresc investițiile în dezvoltarea abilităților angajaților și în strategiile de retenție pe termen lung. În harta experienței angajatului la locul de muncă sunt incluse și cadourile și recompensele pe care managerii le pregătesc pentru a nu-și pierde specialiștii valoroși.
În acest sens, ridicarea restricțiilor îi determină pe manageri să apeleze și la cadouri de tip experiență, oferite în aer liber, de la experiențe auto off-road, sesiuni de SPA și până zboruri cu parașuta, cu avionul, ori cu elicopterul.

 

Aşadar, dacă în perioada pandemică, la mare căutare au fost coktail- party-urile virtuale, show-urile interactive, cinele festive remote, sesiunile de coaching cu echipa, atelierele virtuale de cooking, companiile încep să se reorienteze către experiențele offline, odată cu ridicarea restricţiilor de către autorităţi.

În viziunea sa, „Probabil se vor întoarce încet-încet, la organizarea evenimentelor de tip team-building, a petrecerilor de Crăciun, a evenimentelor în aer liber, a întâlnirilor față în față cu toată echipa. Însă, în multe situații, vor apela în continuare la experiențele online care rămân cele mai ușor de implementat din punct de vedere al disponibilității tuturor celor implicați și care sunt mai eficiente din punct de vedere financiar. Prin urmare, estimăm un mix între online & offline”, a declarat pentru Oana Pascu, fondator Complice.ro, furnizor de cadouri experiență și soluții de reward, recognition & incentive pentru companii.

Ce companii ofera cadouri de tip experiență

În România, cele mai multe solicitări pentru cadourile de tip experiență vin de la companii din zona de IT, banking, security, dar și angajatori din retail, din turism sau businessuri aflate la început, cu un număr mai mic de angajații.

Cât sunt dispuse companiile să plătească pentru cadourile angajaților

În anul trecut, companiile care au dorit să-și recompenseze angajații au apelat la cadouri experiențiale mai puțin obișnuite. În funcție de motivul acordării, experiențele pe care companiile le dăruiesc angajaților sunt fie personale (vorbim aici de experiențe acordate unei singure persoane, sau experiențe alături de familie), fie de grup, acordate întregului colectiv de angajați.

În opinia sa, „Aici intră sute de variante de experiențe, de la adrenalină, driving sau sport, la relaxare, gourmet, dezvoltare personală. Bugetul mediu variază aici între 17 și chiar peste 2.000 euro, însă depinde de mulți factori, inclusiv de politicile interne ale companiilor, de inițiativele implementate, de bugetele disponibile”, explică Oana Pascu.

Pentru anul acesta, fondatorul Complice.ro estimează o ușoară creștere a bugetului mediu per angajat, pe măsură ce companiile devin tot mai interesate de starea de bine a angajaților și de creșterea engagementului acestora. Rămâne, însă, de văzut în ce măsură se vor menține bugetele la un nivel mai ridicat, în contextul pot apărea tensiuni între nevoia companiilor de a-și controla profitabilitatea și nevoia furnizorilor de a crește prețurile pentru a acoperi inflația și creșterea costurilor din ultima perioadă.

Care sunt cele mai „vânate” experiențe

În 2021,” În topul celor mai dăruite astfel de cadouri au fost cele care implică adrenalină, mai precis, zbor cu avionul, elicopterul ori parapanta. Și experiențe auto off-road ori skydiving indoor și cele din zona de relaxare, cum sunt workshopurile private de yoga, pictură, SPA ori escapade urbane sau excursii în familie, la munte ori la mare cu mini-camperul sau autorulota”, explică Oana Pascu.

Astfel, „Cu siguranță va continua trendul ascendent, pe fondul tendinței oamenilor de a se întoarce la stilul de viață obișnuit, dinainte de pandemie, care includea ieșiri, vacanțe, experiențe de tot felul și dorința de a se bucura de viață cât mai mult și de a recupera ultimii ani de izolare. La toate acestea, se adaugă contextul de pe piața muncii și nevoia și dorința companiilor de a recompensa angajații prin inițiative de impact”, a mai declarat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Sursa: Wall-street.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata