În această lună, piața florilor din România va atinge vânzări istorice, mai ales, în perioada 1-8 martie, când se vor comercializa flori în valoare de peste 32 de milioane de euro, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță Frames.
Astfel, peste 3.000 de firme concurează pe o piață în care luna martie reprezintă vârful de vânzări pentru întregul an. Buchetul de flori va reprezenta, în următoarele zile, poate cel mai bine vândut produs de sezon din România.
În contextul estimărilor Frames, peste 2,3 milioane de buchete de flori vor fi vândute în perioada 1-8 martie. Estimarea ia în calcul faptul că în orașele din România există 4,56 milioane de femei cu vârsta peste 18 ani, unde se vând 90% din flori. Cel puțin jumătate dintre doamne și domnișoare vor primi un buchet de flori la un preț mediu de 70 de lei (14 euro).
Aşadar, “Cu un volum de vânzări estimat la 2,3 milioane de buchete, afacerea cu flori ar putea genera venituri de peste 32 de milioane de euro. Prin comparație, în 2020, când am lansat studiul anterior, afacerea cu flori a depășit 20 de milioane de euro. Diferența provine în principal din creșterea prețului florilor, prețul mediu pe buchet crescând de la 40 la 70 de lei în acest interval”, se arată în analiză, citată de Economedia.ro.
În estimările companiei, anul 2023 se anunță a fi cel mai bun an din istorie pentru piața florilor din România.
Sursa – www.romania-insider.com