2 elemente ale angajatorilor de top pe care orice companie le poate implementa

14

Orice companie, indiferent de domeniul său de activitate, are ca scop principal obținerea unor rezultate financiare spectaculoase, dorindu-și să devină lider de piață pe segmentul său. Investițiile în sediile unde se desfășoară activitatea și în echipamentele performante au un rol important, dar nu semnificativ în dezvoltarea companiei. În ultimii ani, tot mai multe companii din întreaga lume au înțeles că, pentru atingerea performanțelor dorite, focusul trebuie mutat către angajați.

 

Din dorința obținerii unui profit cât mai mare, majoritatea firmelor s-au axat în primii ani pe perfecționarea produsului oferit și mulțumirea clienților, considerând că acestea sunt elementele importante ale planului de business. Însă, în ultimii ani, în urma studiilor făcute, s-a demonstrat că, de fapt, cele mai bune rezultate au fost obținute de companiile a căror preocupare a fost mutată spre fidelizarea angajaților. Astfel, au fost create și alocate bugete speciale pentru investirea în crearea și dezvoltarea facilităților pentru echipele formate și pentru atragerea noilor angajați de calitate. 

Pe lângă dorința de a crea un mediu propice pentru relaxarea angajaților, facilitățile create au și rolul de a ajuta la dezvoltarea relațiilor interpersonale dintre angajați, dincolo de orele de muncă. Tot mai multe studii arată că în companiile unde personalul are o bună relație inclusiv personală, nu doar profesională, performanțele profesionale apar mult mai repede. 

 

Iată două lucruri pe care și le doresc angajații atunci când își aleg un loc de muncă sau îi motivează pentru a rămâne fideli celui existent:

 

1. Beneficiile financiare extra

Partea financiară este în continuare una importantă pentru fiecare persoană, mai ales în perioadele cu scumpiri succesive și de instabilitate economică. Este importantă, dar nu mai este prioritară, deoarece oamenii au nevoie de mai mult decât un salariu fix bun pentru a fi mulțumiți de locul de muncă.

 

Oferirea unui card lunar cu bonuri de masa pe care le pot utiliza fie pentru cumpărăturile personale de acasă, fie pentru comandarea prânzurilor la birou, este în continuare o măsură bună pentru 3 din 5 români angajați. Deși acum bonurile de masa se impoziteaza, acestea sunt în continuare scutite de la plata contribuțiilor sociale obligatorii. 

 

De asemenea, asigurările medicale și de viață, abonamentele la clinicile medicale private sau la săli de sport ori teatre sunt detalii ce demonstrează că angajatorul este atent și la nevoile personale ale oamenilor din subordine. 

 

2. Facilitățile de recreere la locul de muncă 

Comunicarea intercolegială, indiferent de statutul fiecăruia într-o companie, este unul din elementele importante comune, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori. Dincolo de pauzele de masă sau de țigară, crearea unor locuri special amenajate pentru încurajarea momentelor de recreere și, totodată, de conectare cu persoanele din jur, a adus companiilor ce le-au implementat rezultate profesionale remarcabile. Timpul liber petrecut în compania colegilor și a superiorilor contribuie semnificativ la crearea unui climat benefic la locul de muncă. 

 

Orice angajat își dorește să simtă că aduce un plus de valoare, contribuind la bunăstarea companiei, și să fie validat. Dincolo de corectitudinea legală, beneficiile primite de la angajator îi motivează pe oameni să depună un efort cât mai mare în atingerea performanțelor profesionale, lucru ce stă la baza bunului mers al fiecărei companii. 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata