Anheuser-Busch InBev a depășit așteptările analiștilor, deoarece creșterile de prețuri și trecerea consumatorilor la produse premium au ajutat la compensarea scăderii vânzărilor de bere în al patrulea trimestru al anului trecut.
Cel mai mare producător de bere din lume a declarat joi că vânzările de băuturi în volum au scăzut cu 0,6% în ultimul trimestru al anului 2022, determinate de o scădere de 0,9% a vânzărilor de bere în volum. Vânzările de bere au scăzut cel mai puternic în America de Nord și Asia.
Dar producătorul de bere cu sediul în Belgia, care produce Budweiser, Stella Artois și Corona, a declarat că profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare a crescut cu 7,6% pe o bază comparabilă în ultimele trei luni din 2022 la 4,9 miliarde de dolari, depășind estimările analiștilor de creștere de 7,1%.
Veniturile pentru întregul an au crescut cu 11,2%, în timp ce vânzările în volum au crescut cu 2,3% față de anul trecut. AB InBev a declarat că venitul pe hectolitru a fost „accelerat” în a doua jumătate a anului „datorită inițiativelor de gestionare a veniturilor și a continuării premiumizării”.
Compania a declarat într-o declarație că „în timp ce 2022 nu a fost lipsit de provocări, inclusiv incertitudinile economice, costurile ridicate ale inputurilor și întreruperile lanțului de aprovizionare care au continuat să limiteze potențialul nostru de creștere completă”, creșterea ebitda a fost la capătul superior al ambițiilor de creștere pe termen mediu.
AB InBev și-a majorat dividendele la 75 de cenți pe acțiune, de la 50 de cenți anul trecut.
Sursa – www.ft.com