General Motors și Samsung SDI plănuiesc să investească împreună 3 miliarde de dolari pentru a construi o nouă fabrică în SUA, prima dată când producătorul auto a ales compania sud-coreeană pentru a produce baterii pentru vehiculele sale electrice.
Noua fabrică este programată să se deschidă în 2026 și va necesita angajarea a „mii” de muncitori pentru a produce două tipuri de celule de baterii care utilizează chimicale bogate în nichel, au declarat marți companiile, într-un anunț care coincide cu o vizită la Washington a președintelui sud-coreean Yoon Suk Yeol.
Decizia de a se asocia cu Samsung marchează un efort al GM de a-și diversifica lanțul de aprovizionare cu baterii, departe de LG, cu care constructorul auto american deține și operează împreună trei fabrici de baterii.
Directorul executiv al GM, Mary Barra, a declarat că alegerea Samsung va îmbunătăți rezistența și costurile lanțului de aprovizionare al constructorului auto, permițându-i în același timp să se extindă mai repede. Compania intenționează să construiască 400.000 de vehicule electrice în SUA în prima jumătate a anului viitor și apoi să atingă 1 milion anual începând cu 2025.
„Având mai mulți parteneri puternici de celule puternice ne va permite să ne extindem mai rapid în noi segmente”, a declarat ea în cadrul apelului de câștiguri al companiei, adăugând că aceasta ar permite, de asemenea, GM să își crească „capacitatea anuală de asamblare a EV-urilor în America de Nord semnificativ peste 1mn de unități”.
Joint-venture-ul cu Samsung urmează o rechemare a 140.000 Chevrolet Bolt în 2020 după ce defectele din bateriile fabricate de LG Chem au provocat incendii în mai multe vehicule Bolt. Producătorul de baterii a plătit în cele din urmă GM 1,9 miliarde de dolari pentru costul rechemării.
Barra a mai spus marți că firma va înceta să mai producă Bolt și Bolt electric utilitar la sfârșitul anului. GM intenționează să transforme fabrica din Michigan care produce vehiculele în una axată pe fabricarea versiunilor electrice ale camioanelor sale Chevrolet Silverado și GMC Sierra.
Conversia fabricii va oferi GM capacitatea de a construi 600.000 de camioane electrice pe an, a declarat Barra. Vânzările de camioane și vehicule utilitare sportive au depășit vânzările de mașini în SUA, iar compania a vândut 19.700 de Bolt și 127.000 de versiuni ale Silverado cu motor pe benzină în primul trimestru.
Anunțurile au însoțit rezultatele trimestriale ale GM care au inclus o creștere de 500 milioane de dolari a estimărilor de profit pentru anul în curs, datorită cererii puternice a clienților și a unei producții mai bune, precum și a reducerilor de costuri. Compania a declarat că se așteaptă ca profitul operațional să varieze între 11 și 13 miliarde de dolari, în creștere de la 10,5 miliarde de dolari la 12,5 miliarde de dolari.
GM a raportat un profit operațional în primul trimestru de 3,8 miliarde de dolari. Deși producătorul auto a câștigat cu 6% mai mult în aceeași perioadă a anului trecut, rezultatul a fost totuși peste așteptările Wall Street de 3,2 miliarde de dolari.
„Ne simțim încrezători cu privire la 2023”, a declarat directorul financiar Paul Jacobson.
Sursa – www.ft.com